Connect with us

Exclusiv

CARACATITA – Faza defectiunii “SISTEMULUI”

Publicat

pe

Am sa incep cu concluzia pentru a nu lasa loc de confuzii:

“SISTEMUL” a fost creat de servicile secrete si s-a naruit din cauza conflictului la varf si a unei conjuncturi favorabile ocultate din exterior! Romania risca dezastre identice cu ale Italiei, recoltate din activitatea malefica a lojei « Propaganda Due » si al sau Licio Gelli. Acesta este momentul defectiunii Udrea !

Ceea ce multi vad, dar putini pricep, este rezultatul efortului « subteranelor » de a concentra puterea si a perpetua controlul total, politic, economic si, implicit,social. Afacerea a inceput inca din faza de pregatire a loviturii de stat din decembrie,plan la care s-au adaugat, ca poamele pe ciorchine, diversi inchipuiti, multi derapand sau fiind parasiti dupa epuizarea interesului pe care l-au reprezentat. Erau ceva ani, pana in dec ’89, de cand Securitatea nu mai prezenta incredere pentru Ceausescu si nu reprezenta acea politie politica, impresie mentinuta intentionat vie, dupa evenimente si fortat, in constiinta nerodata a majoritatii, pentru ascunderea constructiei ilegale a adevaratei puteri ! Inainte de evenimente Sectia militara a CC al PCR (printre vasnicii ofiteri se numara si tatal pseudorazvratitei Monica Macovei)lucra cu sarg la pregatirea celei de-a doua, si chiar a treia, garnituri de conducere viitoare. Singurul organism ultrasecret purtator al increderii totale a Conducatorului era DIA cu ai sai « acoperiti » pregatiti inclusiv pentru ideea bombastica de « razboi al intregului popor », sarcina de care s-au si achitat, intocmind « nota de plata » cu mortii « revolutiei ». Crimele odata comise, prin unelte bine instruite, criminalii au inceput a-si organiza puterea in cunostinta de cauza. Grupul de intelectuali idealisti, alipiti de « emanati » si necesari imaginii de ansamblu, a fost folosit pentru a controla temperatura multimilor, slabind sau intetind focul manipularii. Priceputii, unii scoliti la propriu, altii prin corespondenta, au inceput a construi « CARACATITA » !

Securitatea fiind total compromisa in convingerile conspiratorilor, se impunea totusi a reprezenta, pentru o perioada cat mai scurta, cadrul “SISTEMULUI”, pentru ca valoarea informativa si contrainformativa era de necontestat. Asa ca printre primele asa zise decrete ale « spumei revolutionare » a fost desfiintarea Securitatii si aducerea structurilor in curtea armatei, mai precis subalterne DIA. Toate unitatile teritoriale, cat si directiile centrale au fost « dotate » cu cadre de conducere ale armatei, acestea disparand in neant dupa cateva luni, atunci cand jocurile, la centru, se ispravisera. Asa a aparut individul Magureanu, alias Imre Astalos, fost ofiter de securitate, fost cadru de nadejde, pregatitor al trecatorilor pe la « Stefan Gheorghiu », trimis apoi in fezandare prin Focsani ca urmare a unor relatii cu o grupare marginala a politicii comuniste, aflata in fronda pasiva fata de Ceausescu, dar reactivata subit de KGB odata cu politica « dezghetului » in care a confirmat Gorbaciov.

Adanc miscat, cu ani in urma, de importanta KGB-lui in viitorul omenirii, acest Magureanu a fost initiatorul « SISTEMULUI », pe care l-a conceput a fi creierul CARACATITEI si izvor nesecat al viitoarelor tentacule de control si stapanire a tot ce misca, in politica, economie si societate. Dar a sfarsit, in scurt timp, in a nu fi singurul sef acestuia, pentru ca la el s-au alipit interese ce reprezentau alte forte interne, slujite disciplinat de « cei pregatiti » de Ceausescu pentru conducere viitoare, la randu-le papusi manevrate de SIE , DIA si… mai stiu cine ! A urmat perioada « primenirii » aparatului de informatii al noului SRI, plantarea noilor sefi, cat si completarea cu cadre ale DIA aparute prin toate unitatile (cativa au ricosat tocmai in Parlamentul actual). In paralel, as zice cu prioritate, s-a trecut la inventarierea « interesata » a arhivelor informative si ale fondului informativ, locuri din care au rezultat adevarate “comori” , adica multime de identitati posibil de santajat in folosul puterii abia instituite, dar necesar a fi batuta in cuie.

Asa au inceput a fi populate scaunele din mass media, justitie, parchete, aparat de stat si guvernamental, banci, institutii administrative, economice, comerciale, turistice etc.

Ceea ce multi vad, dar putini pricep, este rezultatul efortului « subteranelor » de a concentra puterea si a perpetua controlul total, politic, economic si, implicit, social. de carton, alde Paunestii, Voiculescu, Adamescu etc. Suparat tare ca a pierdut din fief un tronson specializat, tot cam pe atunci a introdus Magureanu modelul GRU in munca informative interna, cel al “ofiterilor acoperiti”, pana atunci apanajul DIE si DIA, dar folosindu-I cu totul altcumva, cu relevanta mare in ceea ce vedem acum pe multimea de posturi tv. Era momentul potrivit, incepea privatizarea concretizata in distrugerea economiei

nationale, iar Imre Astalos nu putea lipsi de la impartirea uriasului tort. Cam pe atunci au aparut « mogulii » in mass media, necesari cu stringenta, pentru ca masura principala in planul de ansamblu era manipularea prostimii !

Munca asidua depusa de acest alogen a dus la stratificarea relatiei informative in SRI. Majoritatea efectivului era alergat pentru culegerea de informatii conform planului de cautare, nu cu mult diferit de cel al fostei Securitatati, dar care profila o matrice ale unor interese aflate in spatele aparatului informativ. Incepuse faza de distrugere programata a economiei nationale, a capacitatii de aparare si a bulversarii sociale. Profitandu-se de anvergura pachetului de pretentii al lumii

occidentale, legate de accederea tarii in NATO si UE, interesele imediate ale potentatilor zilei au expandat, Romania devenind prada profitorilor din SISTEM, informati si totodata protejati de conducerile celor catorva servicii

secrete aparute in paralel. Pe undeva era si normal ca alti lideri, confirmati politic, sa nu fie multumiti de ceea ce primeau de la Astalos si sa caute inversarea polaritatii din sistemul de informatii, motiv pentru care au aparut servicii la interne, in justitie, ministerul public si in alte ministere, chiar daca nu confirmate oficial ca celelalte !

Daca pana atunci institutia « ofiterului acoperit » era apanajul exclusiv al DIA si SIE, fiecare sef de serviciu, si mai mult decat toti Magureanu, si-a format unitatea proprie, folosita atipic.

Ceea ce multi vad, dar putini pricep, este rezultatul efortului « subteranelor » de a concentra puterea si a perpetua controlul total, politic, economic si, implicit, social. de carton, alde Paunestiideturnat in folosul unei tagme, dovedite actual cu mult mai periculoase decat model, Mafia italiana (n.Magureanu si unul dintre discipolii lui, fost sef SRI Prahova, col. Paltanea erau in scriptele DNA sectia militara intr-un dosar de tradare prin transmitere de secrete, pe filiera italiana via Cipru. Pana acum, din dosar, s-a cam ales praful).Crunt a fost ca la schimbarea ocazionata de pendulul politic intern, fortele din opozitia liberal-taranista si-au insusit tehnica SISTEMULUI si, apreciind-o corespunzator, i-au redat cursul firesc marind astfel distanta de interese dintre clasa politica si popor. Reprezentantii politici s-au inconjurat de o patura subtire de profitori, cu totii fiind protejati de serviciile secrete partase, prin conducerea lor, la jaful sistemic din Romania. Neschimbata a ramas situatia si la revenirea social democrata, dar acum SISTEMUL a beneficiat de slefuire, aportul lui Adrian Nastase fiind definitoriu in pervertirea acestuia. Practic, fostul politician, care a platit infim de putin comparativ cu uriasa sa vina, perfectionase intrepatrunderea anticonstitutionala intre puterile statului, accesandu-le dupa chef. Pare-se ca prietenia cu Silvio Berlusconi, pion activ in Propaganda Due, a lasat grave urme si, chiar daca nefericita prin aparitia altei identitati nenorocite, stoparea accesului spre presedintie a fost utila.

O scurta privire asupra potentatilor nationali dovedeste ca au crescut « odata cu tara ». Nume ca Voiculescu, Magureanu, Adamescu, Tender, Bitner, Bobic, Iacubov, fratii Gardean, fratii Iancu, fratii Cristescu, Popovici si Badea ginerii lui Ion Dinca, Petre Roman, Iliescu, Basescu, gr.Stanculescu, Videanu, Berceanu, Vantu, Geoana, Udrea, Cocos, Maior, Coldea si multi altii sunt identitati ale jafului criminal faptuit cu sprijinul SISTEMULUI si din interiorul lui.

Aparitia lui Basescu nu a facut decat sa scliviseasca fata organizatiei si sa o duca spre noi culmi de victorie. Nici nu putea proceda altfel unul dintre pionii structurilor, aliniat informativ de contrainformatiile militare si apoi lansat in lumea pestrita a fostei DIE. Facand parte din acea garnitura de nivel doi/trei, al viitorilor conducatori vazuti de Ceausescu, protejat, in ordinea devenirii, de gr.Ion Dinca,gr.Ion Coman (cu a sa sectie militara a CC al PCR), si apoi gr.Vasile Milea si gr. Victor Athanasie Stanculescu, fostul presedinte Basescu, acest diform fizic si intelectual exemplar din panoplia politicii nationale, a perfectionat SISTEMUL si a pus tara la dispozitia potentatilor preferati.

Angrenat progresiv in grave acte si fapte, incepand cu vanzarea flotei si continuand cu « mineriada », a fost tras cu ata spre piedestalul supremei functii in stat, moment in care a era total implicat in manevrele oculte ale serviciilor secrete.

Santajabil, datorita trecutului, a intrat in pozitie subalterna in cadrul SISTEMULUI, paianjenul care a controlat, si inca o mai face, panza devenind « omul » lui bun la toate, gr.Coldea. Lipsit de orizont intelectual, dar cu o bolnava ambitie asezonata cu idei fixe, Coldea a fost impins in ochii lui Basescu de asociatii lui in jocul politic murdar, primarul Falca si cumatrul Seculici, boiernasi de Arad. Era exact ceea ce-si dorea Basescu, un functionar habotnic, slugarnic, capabil de orice pentru a-si satisface seful, ceea ce s-a si vazut in timp. Pion activ in operatiunea secretizata « rapirea din Serai » (Omar Hayssam), croita pentru spor de imagine, dar proptita in gard ca malversatie curata, acest Coldea si-a stiut exploata capitalul de incredere si s-a catarat subit in formidabila functie de prim adjunct al sefului SRI, in fapt conducatorul de facto al institutiei, preluand cu persuasiune si conducerea SISTEMULUI. A inceput prin a-si ordona afacerile interne, prin asigurarea functiilor subalterne cu apropiati : propria-i sotie catarata in functia de sef Serviciu Protocol al SRI ai apoi in comanda Centrului de Psihologie al SRI, cumnati, veri, verisoare, fini, pozati in functii de conducere in structuri judetene, colegi si prieteni adusi in principalele functii de comanda din SRI si avansati, cu totii, contrar legii, in grad de generali de catre Basescu (n.r fara a avea cunostinta de ce se afla in spate). Rezolvandu-si spatele a dat iama in justie, parchete centrale, in Ministerul de Interne, Ministerul de Externe, SPP, administratie, mass-media, mediul de afaceri, unde si-a implantat « ofiterii acoperiti » .

Toate au mers ceas, chiar daca mici sincope in politica rascoleau mass media. Erau chiar bune pentru definirea conflictului inerent unei democratii parlamentare. De o parte si de alta a esichierului politic structurile

informative permiteau mentinerea in lesa a tuturor politicienilor, mai ales ca accesul la banul public era restrictionat exclusiv in folosul lor. Mici lectii erau date neofitilor care calcau in strachini, in fapt pleava « organigramei » SISTEMULUI . Aflat pe ultimul drum (inca nu acela…) Basescu n-a mai reusit sa tina in frau orgoliile celor care l-au slujit, mai ales ca aparusera subit noi pretendenti la ciolan, fie prezidential sau de premier. In toti anii de mandat a reusit sa cotropeasca total justitia, asa ca folosea aceasta putere in stat ca reactie contra potentialilor dusmani. La fel si Internele, fara sa mai vorbim de zona de inteligence. Structura paranoida nu i-a permis sa zareasca pericolul concentrarii puterii in zona tenebrelor. Colectionarii de date si informatii sunt cei mai puternici si, cu cat aria elitelor in materie se restrange, cu atat mai mare devine pericolul. Aprinderea ambitiilor mocnite in tainita unuia dintre stapanii informatiilor, anume George Maior, a complicat jocurile de putere, mai ales ca timp de zece ani liniaritatea SISTEMULUI a relaxat competitia, deconectand competitorii. Individul era sigur de postul de premier pe doua din cele trei viabile candidaturi la prezidentiale : linia Ponta – valabila in increngatura de cumetrii vechi si linia Udrea – cu care cocheta din rasputeri, impartasindu-si deseori roadele mosmoandelor facute. Linia Iohannis picase in desuetudine inca din perioada in care, cu totii, au sapat la temelia liberalilor cat si a lui Crin Antonescu, pentru a le separa constructia politica atipica si a deschide calea lui

Ponta. In toata aceasta tevatura, numarul doi din SRI, in fapt seful profesional real, gr.Coldea, juca si el la toate capetele, in unele mascat fata de superiorul sau institutional. Dar si lui ii era straina linia Iohannis, asa cum, de altfel, le-a fost straina mai tuturor pana a deveni realitate. Alegatiile prezente, cum ca generalul a « lucrat » pentru presedintele actual al Romaniei, fac parte din panoplia manipularii poporului prin agentii de influenta din mass media nationala. Unde nu si-ar fi dorit sa aiba inspiratia pariului pe reusita lui Klaus Iohannis !?

Paralizia s-a instalat progresiv peste intuitia doritorilor de putere, complici incrucisati pana-n alegeri, iar eforturile de redresare functionala au dat in clocot. Drept dovada iesirea la rampa a sefului de suprafata al SRI si lansarea ideii unificarii cu SIE, sau aventuroasa imbrancire a Curtii Constitutionale in materia legii « Big Brother ». Au fost doar doua dintre masurile de acoperire a motivului real pentru care Maior a trebuit sa-si dea demisia. Dar pentru a intelege asta ar trebui sa constientizam ca eforturile de scoatere din joben al unui presedinte « amiabil », oricare in afara lui

Iohannis, au fost sustinute agresiv de diversi oameni de afaceri, categoria victima, aflati in anturajul imediat al sforarilor principali, adica Maior, Coldea, Udrea, Ponta. Unii dintre acestia l-au…turnat efectiv pe Maior, probatoriu completat, la vedere, de Moraru/Nasu-tv. demonstrand modul in care a fost « ancorata » aproape toata mass media la carul serviciilor secrete.

Manipularea sau impiedicarea dreptului la informare a cetatenilor este o crima, sporita in intensitate de calitatea faptuitorilor : Seful si adjunctul unuia dintre serviciile de informatii. Asta demonstreaza atentatul comis de putere asupra « paznicului democratiei », crima de inalta tradare fata de popor si tara !

Marea surpriza a alegerilor prezidentiale a insemnat inceputul sfarsitului pentru SISTEM. Initiatii stiu ca materialul uman este divers, la fel cum diversificate sunt si interesele imediate. Multime de cadre, din principalele

servicii secrete, servicii corespondente ale internelor sau armatei, din justitie, parchete de diverse tipuri, sunt disciplinate pana la proba contrarie. Datele si dosarele formate in ultimii douazeci de ani si folosite la santaj si influenta, isi au paternitatea in efortul profesionistilor din structuri, multi dintre ei rasufland usurati odata cu schimbarile produse in fruntea statului. Mirarea exprimata pregnant de raspandacii de pana mai ieri, ai gandirii basiste, din pacate ramasi formatori de opinie in mass media, fata de avalansa informationala privind multiple infractiuni are astfel o explicatie simpla. Acesta este motivul principal pentru care evenimentele parca au explodat. Adiacent, cel de-al doilea motiv, tine de instinctul de supravietuire, valorificat in temeiul modificarilor din CP si CPP, care permit injumatatirea pedepsei in caz de dovedire a « valorii » cetatenesti prin reclamarea unei infractiuni grave, cu obiect, subiect, latura subiectiva si obiectiva.

Cel de-al treilea motiv este cel dat de avaria de SISTEM, de panica si deziluzia creata in randul celor care se considerau inviolabili, subiecte, la randu-le, ale consacratului « Big Brother » din panoplia investigatiilor CIA si serviciilor occidentale. Si acest punct merita comentat, pentru ca legaturile SISTEMULUI trebuie retezate, din interes pur national !

Infractorii vazuti si cei care vor urma la vedere, precum si « SISTEMUL » in sine, nu au constientizat ca « cineva » este atent la modul in care Romania se chinuie sa treaca pe sub « furcile Caudine » ale alipirii la Occidentul dezvoltat. Astfel au fost lasati sa creasca si apoi au cernut o generatie de hoti, escroci si sarlatani, de care observatorii insusi s-au folosit in acumulat partea lor de prada. Din

pacate, astfel de evenimente se intampla atunci cand teritoriul tinta ajunge tabula rasa, pentru noi fiind un amar semnal vizavi de o situatie in care n-am fi ajuns daca preveneam instituirea SISTEMULUI. Momentul « Udrea », foarte bine asamblat in derularea de eveniment, a marcat prabusirea unei randuieli laborios organizata sub control secret.

Disfunctia prima nu a fost la Elena Udrea ci la fosta colega de codoslac, Laura Codruta Kovesi. Ea a defectat din ordin… mai puternic decat al lui Coldea si Basescu, ei fiind cei care nu si-au dat seama ca « lucratura » lor a fost

« dublata ». Unii spun ca exista insa certitudinea ca sefa DNA nu a participat la nicio impartire a prazilor ! Asa o fi !? La primul semnal ca situatia incepe sa miroasa, Elena Udrea a pronuntat aluziv identitatea lui Coldea dupa ce acesta nu reactionase la amenintarile « tete a tete », pentru ca nici el si nici George Maior nu prevazusera o asa criza, visele lor fiind ocupate cu subiecte mai importante :

bani, functii, bani, functii…Reactia SISTEMULUI a pornit insa, fortele implementate in timp la toate posturile tv tocand « infractoarea » si cainand serviciile, mai ales pe sefii acestora prezentati ca eminente cenusii. Nimic mai fals si asta tine de deontologia profesiei de jurnalist, pentru ca mass media abunda de date si informatii in ce-i privea pe Maior si Coldea, iar evidenta

obliga la informare corecta. In esenta doua jigodii, ca majoritatea celor adunati in grupul vanzatorilor de tara. In spatele fiecaruia stau zeci deinfractiuni care in fostul cod penal se numeau si se pedepseau altfel.

Elena Udrea si puzderia celor identificati, precum si a celor care vor mai aparea, complici la mega escrocheriile devoalate in urmarirea penala a DNA, isi vor urma destinul. Dar nu fiti tentati sa nu vedeti padurea din cauza

copacilor ! Pericolul se afla in cealalta parte, acolo unde s-au copt planurile acestui perpetuum mobile criminal, mediul care a fost preluat de la Imre Astalos, perfectionat cu aportul lui Adrian Nastase si apoi finisat de

Basescu, aceste servicii secrete populate in sistem de cumetrie, promotor al SISTEMULUI care ne-a descompus tara. Simulacrul de control al comisiei parlamentare este principalul compromis pe care si l-au aranjat susanistii politicii de carnaval. Voci informate, inclusiv dintre colegii parlamentari, dau ca populata aceasta comisie cu ofiteri acoperiti, asa ca nu mira pe nimeni ineficienta programata. Prin comparatie, in parlamentele occidentale, membri comisiei de specialitate au fiecare cate un grup de consilieri, foste cadre de informatii cu aport de o viata in serviciile secrete care, sub inalt juramant, isi fac datoria analizand, in deplina cunostinta de cauza, activitatea secreta, pentru a nu depasi cadrul legal. La noi, controlul este inversat si s-a transformat in cutuma, devenind uzuala « aprecierea » cum ca alaiul celor mai importanti politicieni, sau guvernanti, ar avea epoleti pe umar. In fapt un gest de care toti sunteti constienti, bataia umarului cu doua degete, o uriasa si malefica plasa tesuta in imbarligata noastra devenire social-politica.

Justitia a scapat « la drum », libera de constrangeri, eficienta ei rezultand din

lehamitea profesionistilor tinuti in frau de sefii inscaunati politic, dar si din primenirea cu cadre noi. Conserve ca Bordea sau Muscalu, adanc implicati in SISTEM, vor trebui sa paraseasca CSM, terenul fiind deja minat pentru unii ca ei.

Acelasi lucru se va petrece si in servicii, atunci cand vor disparea ciudati ca Maior, Codea, cu toata garnitura lor din organigrama conducerii, dar si « inspectori » ca Ghita & Co. Disparand caizii se ratacesc si cozile lor de

topor cu care au infestat conducerile celorilalte structuri, ca DGIPI( seful informatiilor, un anume Dumitrache Silviu, este fiul unui fost colonel SRI arestat in grupul gr.Soare, dar si ginerele infractorului Luca Liviu !?), sau SPP(dotat de Coldea cu sef al Div. informatii), precum si multe altele cunoscute deja, inclusiv din cateva, rare, interpelari parlamentare.

Nimic nu se va drege totusi fara un audit pe informatii efectuat de profesionisti !

Pentru ca altfel, in bunul obicei al javrelor, totul va sta ascuns, multime de cadre obediente din varii motive cautand sa-si plateasca datoria. Aceste motive incep cu angajarile pe baza de rudenie, cumetrie, pile si relatii, SRI fiind infestat/compromis, si continua cu implicarea in operatiuni de genul celei « secretizate !

Amare momente pentru Romania, dezbracata in fata evenimentelor nefericite interne si lipsita de vointa in relatiile internationale, datorate tocmai deturnarii rolului paznicilor democratiei nationale si alienarii valorilor diplomatiei. Nu

institutiile trebuiesc condamnate, ci indivizii strecurati in rolul vietii lor dovedit a fi criminal pentru tara si popor. Si ganditi-va ca totul s-a petrecut cu complicitatea noastra, a tuturor !

(MUGUR PREDA Bucuresti)

Articolul CARACATITA – Faza defectiunii “SISTEMULUI” apare prima dată în Ziarul Incisiv de Prahova.

Facebook Comments

Exclusiv

Biroul şi Directoratul de Informaţii al Comunităţii de Informaţii al Consiliului Naţional de Securitate al SUA, alertate de mai multe ori în cazul ambasadorului SUA la UE, Gordon Sondland, şi mai mulţi oficiali români

Publicat

pe

De

Articolul care urmează nu este despre România stat de drept, acest articol este despre cum a evoluat învățământul din România, în ultimii 9 ani, la butoane aflându-se turnătorul Petrov și succesorul Iohannis. Cel din urmă a produs o singură maculatură (plâng copacii care au fost tăiați pentru a se face hârtia proiectului ,,României educate”!) În fapt, vorbim despre simularea cronică a României educate. Cine să vrea o Românie educată, în condițiie în care În urmă cu mai bine de doi ani, un alt turnător al Securității care fusese decorat pentru contraperformantele legate de gestionarea crizei financiare, nu se sfia să vorbească despre simularea educației: ,,populația nici măcar nu trebuie să fie educată (financiar)”. Merită să citiți articolul, integral, pentru ca reprezinta, o alta perspectiva, precizeaza analistul Radu Teodor Soviani: https://soviani.com/…/evaluarea-pisa-dupa-9-ani-o-poveste-…/
Evaluarea PISA, după 9 ani. O poveste cu turnatori, cu o camasa de forta si cu SRI – al doilea serviciu NATO. (Video).
În urmă cu 9 ani (decembrie 2010), România era în recesiune profundă. Criza internațională a venit PESTE dezechilibrele interne majore (care au generat propria criza a economiei interne) iar indiferenta, iresponsabiltitatea si incompetenta autoritatilor combinate (monetare, fiscale, șef CSAT) au facut din recesiunea economiei Romaniei, una draconica. La nivelul anului 2015 am făcut și o estimare cât ne-a costat criza din 2008-2012 evaluând șapte criterii.
Am evaluat costul PIB-ului pierdut, scaderea averii gospodăriilor, deteriorarea activelor financiare, pierderile de capital uman în termen de salarii, pierderile de capital uman în termeni de locuri de muncă, costurile asociate cu majorarea TVA și reducerea salariilor bugetarilor, costurile asociate cu majorarea datoriilor publice.
Estimarea a condus la un cost al crizei cuprins între 130,5 miliarde de Euro și 233,5 miliarde de Euro. Costuri asociate politicilor ,,găștii”. Adică, pe cap de locuitor (inclusiv nou- născuți) între 6..529 și 11.675 de Euro. Mai mult decât pune de-o parte, în economisire, într-o viață întreagă, un român mediu.
Gasca sus mentionata (in esenta aceeasi care gestioneaza si acum economia Romaniei) a favorizat criza pana in 2008, a ignorat criza in 2008 si 2009 (ca sa se realeaga Mugur Isarescu guvernator BNR si Traian Basescu – Presedinte al Romaniei) si a luat masuri tardive, draconice si disproporționate in 2010 (majorarea TVA-ului de la 19% la 24%, taierea salariilor cu 25%), care au prelungit recesiunea.
Și despre Isărescu (Manole) și despre Băsescu (Petrov) cărora li se datorează o bună parte din factura de aproape 12.000 de Euro/capita indusă de gestionarea de către ei a crizei, opinia publică a aflat că au fost turnători la Securitate și că și-au clădit identitatile publice, cu cheiță, sau dacă preferați, cu lanț. Unul turna despre divorțuri și despre colegele care ,,enervau colegii” iar celalălat despre are deja decizie instanță că a făcut poliție politică, asigurându-și din timp propagarea până la cel mai înalt nivel al României ,,democrate”.
Turnătorul Petrov a mai prins un mandat, mintind populația in campania electorală din 2009 că ,,nu vom tăia salarii și pensii”. Sicofantului Manole i-a mers chiar mai bine: el a mai prins trei mandate (2009, 2014, 2019) și chiar bonus de 95.000 de Euro de pensionare fără să se pensioneze, mintind populația că nu vom avea niciun fel de criză: ,,poate criză de nervi”.
Turnătorul Petrov a fost succedat la Cotroceni de un beneficiar de escorcherii cu case, Klaus Iohannis, căruia i-a și predat ordinul Steaua României în grad de colan(foto). Averea imobiliară personală a lui Iohannis, originată prin documente false, s-a majorat semnificativ in urma tergiversarii restituirii in patrimoniul statului a sursei alfa a averii sale imobiliare (casa obținută prin fraudă, cu un testament falsificat) și a încasării de chirii în continuare pe perioada tergiversării, prin aportul unui alt turnător al securității: turnătorul Miron, cel care în perioada în care Manole și Petrov turnaseră deja demult pentru prima oară la Securitate, fusese infiltrat în închisoarea de la Aiud, pentru a înrăutăți situați deținuților politici ai regimului comunist.
Nu ar fi reușit la Aiud fără sprijinul decisiv al lui Augustin Lazăr, fost procuror comunist, care, în baza turnătoriilor lui Miron, îl mai condamna practic încă o dată pe deținutul politic Iulius Filip, respingându-i dreptul la eliberare condiționată: ,,Te întreb, frate române, chiar dacă faci parte din aparatul de represiune, nu auzi durerea?”, îi scria Iulius Filip lui Augustin Lazăr, din pușcăria unde ,,erai transformat într-un animal. Aveam 39 de kilograme”. Peste mult timp, în România ,,democrată”, Augustin Lazăr avea să ajungă procuror general al României, convingându-l pe Iohannis să îl numească după ce a ,,strecurat” în dosarul de candidatura la cea mai înaltă funcție din Parchet, o hotărâre de clasare a infracțiunilor de escrocherii cu case ale familiei Iohannis.
Acum, Klaus Iohannis poartă epigonic ordinul Steaua României în grad de colan, care i-au fost înmânate de turnătorul Petrov. La dreapta lui, stă doamna Carmen. Despre ei, scrie în sentința definitivă a Curții de Apel Brașov din 2015, prin care familia Iohannis a pierdut casa obținută prin fraudă: ,,(…)pârâtul Klaus Werner Johannis nefiind apărat de prezumția de bună credință față de amploarea operațiunii ilicite, rezultată din hotărârile judecătorești definitiv pronunțate. Actul juridic subsecvent, întemeindu-se pe un act juridic încheiat prin fraudarea legii și fondat pe cauză ilicită, nu ar putea fi validat prin simpla invocare a bunei credințe a terțului, mai ales că acesta este soțul celeilalte părți contractante, care la rândul său a participat la întocmirea actului nul inițial.’‘. Despre colan și despre Steaua României, știm că Iohannis îl are de la turnătorul Petrov. Despre rochia din dreapta Stelei României, probabil că este cumpărată din fructificarae banilor obținuți din chiriile pe case. Într-un stat de drept, probabil că rochia ar fi fost deja executată silită iar Iohannis nu ar fi ajuns vreodată să mai poarte Steaua României în grad de colan. Totuși, doamna Iohannis ar fi putut totuși să poarte rochia de lângă colan, cu unica condiție să fi obținut în instanță suspendarea provizorie a executări silite.
Dar acest articol nu este despre România stat de drept, deși ruperea protocoalelor prin care SRI a subordonat justiția reprezintă premisele pentru construirea cu adevărat a unui stat de drept și nu al unuia simulat, chiar dacă unii încearcă chiar și în aceste momente, restaurația. Acest articol este despre cum a evoluat învățământul din România, în ultimii 9 ani: cu turnătorul Petrov Președinte și cu succesorul Iohannis, a cărui singură maculatură din primul mandat a fost un proiect epigonic, simulat: ,,România educată”. În fapt, simularea României educate. În urmă cu mai bine de doi ani, un alt turnător, la 7 ani după ce fusese decorat și care se află și acum în funcție, nici nu se sfia să vorbească despre simularea educației: ,,populația nici măcar nu trebuie să fie educată (financiar)”. Desigur, decorat:
Știrea de acum este că România a înregistrat cele mai slabe rezultate din ultimii 9 ani (2010-2018), la testele PISA (Programul pentru evaluarea internațională a elevilor), care arată performanța sistemului de învățământ. În aprilie 2018, 5.000 de elevi români în jurul vârstei de 15 ani, ,,eșantionați științific” din 180 de școli au participat la evaluarea internațională. Rezultatul? Analfabetismul funcțional în rândul elevilor de 15 ani este de 44%. Adică, aptitudinile lor de citire și scriere sunt inadecvate pentru ,,a face față traiului de zi cu zi și sarcinilor ca forță de muncă ce le revin și care necesită aptitudini de citire mai mari decât nivelul de bază”.
În urmă cu 9 ani (decembrie 2010), sub mandatul turnatorului Petrov erau făcute publice rezultatele PISA din 2009. Dezastruase, și l-am întrebat exact la acel moment pe Băsescu, dacă are ceva să își reproșeze ((VIDEO în articol). Atunci, copii de 15 ani testați în 2018 nu erau nici măcar elevi, ei abia în 2010 urmând să intre în clasa întâi. Evaluarea din 2009 se făcea așadar în urma rezultatelor copiilor care aveau 15 ani atunci și care, în anul 2000, se pregăteau să intre în sistemul de învățământ – când premier al României era turnătorul Manole,
Dar revenind la preșcolarii din 2009 care aveau atunci aveau 6 ani și evaluați acum, ei sunt exact cei care au beneficiat de politica de educație a turnătorului Petrov din al doilea mandat și din primul mandat al lui Iohannis. De ,,România educată”. Cei nouă ani de reforme simulate de Petrov și de Iohannis au asigurat, cu succes, pentru 5 din 10 elevi de astăzi statutul de analfabet funcțional.
În urmă cu 9 ani, bugetul avea grave probleme financiare iar România era în criză bugetară. Pretigiosul The Economist scrisese numeroase articole despre România. Spre exemplu, în 23 octombrie 2010 scrisese deja articolul ,,How NOT TO run a country”. ilustrând cu votul Parlamentului care redusese TVA-ul ,,din greșeală” la foarte puțin timp după ce îl majoraseră de la 19% la 24%. ,,A părut că este glumă de 1 Aprilie” scria The Economist despre parlamentarii care votasera ,,dupa deget”, adica dupa cum le indica liderul de grup, cu degetul in sus, si de fapt liderul de grup ar fi trebui sa arate degetul in jos.
Votul la deget al parlamentarilor români descris în octombrie 2010 (beneficiari acum de pensii speciale) îi determina pe cei de la The Economist să îl parafrezeze pe Petrov, care ne spusese că acordul cu FMI este ,,o centură de siguranță” și să definească extrem de exact ce a reprezentat în fapt acordul cu FMI: ,,o binevenită cămasă de forță externă pentru politicieni nevrotici și agitați nedecisiv’‘.
Articolul survenea exact în perioda în care erau facute publice rezultatele testului PISA din 2009 (decembrie 2010). Pe vremea aia, președinții nu simulau ,,dezbaterile” cu jurnaliștii. Prin urmare l-am întrebat pe Băsescu, la debutul celui de-al doilea mandat și cu înca 4 ani în față în care să se ocupe de educație: ce își reproșează față de educație vis-a-vis de primul mandat. Înainte l-am întrebat însă despre cămașa de forță și puteți să vedeți dialogul, în următorul fișier VIDEO, foarte rar:

 

Suntem la 9 ani de la acel moment. Anul 2019 a demonstrat fără dubiu că Traian Băsescu – turnătorul Petrov – a fost cel care de fapt a fost întotdeauna ,,în camășă de forță”. În cămașa de forță a Securității.
În această cămașa și-a derulat și al doilea mandat, centrat în fapt pe protocoale ticăloase prin care SRI subordona justiția de facto, în timp ce, declarativ, o dădea cu educația. Rezultanta? 44% dintre copiii de 15 ani sunt analfabeți funcțional.
La fel s-a derulat și primul mandat al lui Iohannis, în care a simulat proiectul ,,România educată”, ocupându-se în fapt cu păstrarea stats-quo-ului în justiție. În al doilea mandat, se ocupă de restaurație.
Concluziv însă, pot spune că rezultatul a 9 ani de prioritate ,,educație” și două mandate prezidențiale este cel pe care îl vedem astăzi: dintre preșcolarii din urmă cu 9 ani, aproape jumătate din ei se încadrează la ,,analfebeți funcțional”.
E prea mult dacă îi rog pe foștii sau actuali Președinți, turnători sau nu, să nu se mai ocupe ei de educație și să se întoarcă la casele lor (aia din Mihăileanu, obținută prin fraudă în cazul lui Petrov respectiv la una dintre cele rămase la Sibiu și care nu vor fi executate silit pentru recuperarea de către stat a sumelor obținute prin fraudarea legii de către familia Iohannis)? E prea mult?
E prea mult dacă îl rog pe Iohannis sau pe paiața lui, Ludovic Orban, să evalueze dacă declarația ministrului educației: ,,Nu trebuie să ne îngrijorăm neapărat de această evaluare a testelor PISA … Accentul la aceste evaluări nu cade neapărat pe ceea ce știu elevii ci pe aplicarea cunoștințelor în situații concrete de viață” se încadrează în definiția analfabetismului funcțional? Adică dacă aptitudinile ei de citire a evaluării PISA sunt la un nivel mai mare decât cel de bază și dacă face față sarcinilor ce îi revin ca ministru al educației și cercetării. Pentru că sincer, faptul că nu o îngrijorează faptul că aproape 5 din 10 elevi de 15 ani sunt anlafabeți funcțional, mă face să mă întreb: dar eu cum este?
E prea mult dacă rog Serviciul Român de Informații (SRI) să accelereze procesul de lustrație a celor aflați încă în funcții de decizie și a paiațelor lor?
E prea mult dacă învederez SRI-ului că este o problemă MAJORĂ de securitate națională faptul că ,,excepțiile care privesc securitatea națională” în ceea ce privește ,,deconspirarea securității” sunt încă pe la butoane direct sau indirect prin paiațele lor și rezultatele le vedem în fiecare zi?
Dar poate că SRI-ul este mulțumit că 5 din 10 copii de 15 ani sunt analfabeți funcțional. Unii cu siguranță le pot deveni colegi, după ce vor face 18 ani, în legătura unor paiațe denumite legal și ,,excepții”. Și atunci, poate SRI-ul consideră că nu este prea mult și achiesează la opinia că nu este îngrijorător faptul că 5 din 10 copii de 15 ani eșuează ,,în privința aplicării cunoștințelor în situații concrete de viață”. Aprops, doamna Anisie, soție de procuror ,,partener” cu domnu’ Cumpănașu, are aviz de la SRI? (Paul D.).

Facebook Comments
Citeste in continuare

Exclusiv

Doamna ministru al educatiei este REALA?

Publicat

pe

De

Procedura asumării răspunderii prin Parlament se aplică în mod excepțional. Este prevăzută prin Constituție, pentru că părinții Legii Fundamentale au stabilit că s-ar putea ca, în anumite momente, Guvernul să aibă nevoie să legifereze repede și altfel decât pe calea ordonanțelor de urgență. Dar tocmai din acest motiv, asumarea răspunderii se face rar și, în mod normal, doar pentru o singură lege. Orice altă formulă violează cea mai importantă putere în stat, Parlamentul. Iar PNL tocmai se pregătește de un viol.

În persoana lui Cătălin Predoiu avem un specialist de mare clasă nu numai al asumărilor de răspundere, ci și a asumării, prin forțarea Constituției, a unor pachete de acte normative. Tot el este cel care, în numele Guvernului Boc și la comanda lui Traian Băsescu a asumat răspunderea Executivului în Parlament pentru patru legi, cele mai importante după Legea Fundamentală, care este Constituția. Așa ne-am pricopsit, fără dezbateri parlamentare, cu Codul civil, Codul de procedură civilă, Codul penal și Codul de procedură penală. Toate, rezolvate dintr-un foc. Rezultatul a fost că numai până în prezent, sesizată fiind, Curtea Constituțională a descoperit sute de articole aflate în discordanță cu Legea Fundamentală. Practic, consecința demersului de atunci al lui Predoiu este un haos legislativ, care le-a creat uriașe probleme cetățenilor României. Și, evident, sistemului judiciar. Iar acum, din nou, același Cătălin Predoiu se pregătește să mai tragă un tun.
Imediat după Legea bugetului, pe care PNL a promis să o finalizeze în luna decembrie, în ianuarie suntem anunțați că, din nou, România va fi supusă unei proceduri de asumare a răspunderii. Și nu pentru un singur act normativ. Iar avem de-a face cu un pachet de legi. Nu este clar câte vor fi. Dar vor fi mai multe. Această asumare de răspundere pentru un pachet de legi este pe de-o parte o mare tâmpenie și, pe de altă parte, o operațiune extrem de periculoasă. Care poate întoarce România din nou cu roțile în sus. Să mă explic.
Vor fi mai multe acte normative. Care, în intenție cel puțin, acoperă domenii diferite. Să admitem că în cazul unuia dintre acestea urgența este motivată iar partidele poltice din Parlament sunt de acord să promulge actul normativ fără dezbatere, printr-o procedură sumară. Dar ce se întâmplă în situația în care unul sau mai multe acte normative din pachetul propus nu întrunesc consensul partidelor politice și, respectiv, consensul parlamentarilor? Procedura asumării răspunderii la pachet nu permite o separare a unor legi bune de legile apreciate drept rele. În această situație, parlamentarilor nu le mai rămân decât două soluții. Fie resping în bloc pachetul de legi, deși unul sau mai multe acte normative se justifică, fie admit totul în bloc, deși unul sau mai multe acte normative sunt de natură să destabilizeze statul român într-un domeniu sau în altul. Mă pun în locul unui parlamentar și îmi dau seama că, în ambele scenarii, mă aflu aproape în fața unui fapt împlinit. Oricum aș reacționa, aș reacționa greșit.
Pentru a mă face și mai bine înțeles, voi recurge la un raționament prin reducere la absurd. Dacă spiritul Constituției este încălcat și ni se propune un pachet cu câteva legi, într-o procedură de asumare de răspundere, mă întreb, mergând pe aceeași logică, ce s-ar întâmpla dacă liberalii ar trece o singură dată prin asumare de răspundere nu două-trei legi, ci sute de acte normative, pe care le au în vedere.
Dacă Cătălin Predoiu face un pachet mai mic legislativ, nimic nu-l poate împiedica să facă și un pachet mai voluminos. În diferite faze ale procedurii parlamentare, sunt sute de acte normative propuse în ultimii doi ani de liberali, pe care domnul Predoiu le-ar putea strânge într-un pachet voluminos, le-ar pune fundiță și le-ar supune unei asumări de răspundere astfel încât printr-o singură lovitură de tun să fie finalizat cât ai zice „pește” întregul program legislativ al partidului. Și dacă tot procedează astfel, ar însemna o nimica toată să mai adauge la acest pachet voluminos și toate celelalte acte normative derivate din programul de guvernare. Sau din alte proiecte mai trăsnite ale liberalilor. Parlamentul ar fi întrunit și ar vota, pentru ca nu care cumva altfel să se intre în spirala alegerilor anticipate, situație în care deputații și senatorii și-ar scurta în mod voluntar mandatul, pierzând astfel și pensiile speciale.
Și, după aceea, ce ar mai urma să facă timp de câțiva ani parlamentarii? Să-și ia vacanță! Pentru că, dacă tot au votat fără dezbatere, în avans, toate actele normative care le-au trăsnit liberalilor prin cap, deputații și senatorii, indiferent de partid, nu mai au obiectul muncii. Și pleacă acasă. Și, uite așa, înlocuim un sistem constituțional, printr-un sistem anti-constituțional.
Sorin Rosca Stanescu

Facebook Comments
Citeste in continuare

Exclusiv

Jocul politic în jurul valorii de 4,8 lei pentru un Euro a imputinat rezervele valutare cu peste un miliard de Euro

Publicat

pe

De

(Preluare Inpolitics):

Ziua de 1 decembrie a fost, anul acesta, una mai specială: pe lîngă aniversarea Marii Uniri, a fost și prima zi națională din cel de al doilea mandat prezidențial, obținut prin alegerile din 24 noiembrie. Un mandat care a încununat, declarativ cel puțin, lupta președintelui cu ”hidra pesedistă”, firul călăuzitor al primilor săi cinci ani la Cotroceni. Proclamînd marea victorie în fața PSD, ar fi fost de așteptat ca președintele să arunce o ploaie de decorații și onoruri peste cei care i-au fost alături în această luptă pe viață și pe moarte. De ce nu a făcut-o?
Am fost, probabil, primii care atrăgeam atenția, zilele trecute, că la scurt timp după alegeri, Klaus Iohannis a revărsat un potop de avansări în grade și de decorări ale șefilor serviciilor secrete autohtone, SRI, SIE, STS, SPP, ale unor oameni din MAI și MApN șamd. Interesant de aflat meritele, bunăoară, ale celor din STS care au dat cunoscutul chix în cazul Caracal, soldat cu decapitarea serviciului.
”Securitatea națională reprezintă condiția fundamentală a existenței națiunii și a statului român și urmărește să asigure starea de normalitate la care aspiră societatea, cetățenii și Statul Român, pe temeiul eforturilor care vizează deplina instaurare a legalității, făurirea prosperității economice, echilibrul social și stabilitatea politică. România normală este România în care cetățeanul are încredere în stat, în instituțiile acestuia și în care se simte în siguranță și protejat.” grăit-a președintele la ceremonia de vineri, de la Cotroceni, după decorarea oamenilor din servicii.
Zeci și zeci, poate sute, de persoane decorate ori avansate, cu numele secretizate, nu de alta, dar să nu periclităm siguranța națională cînd le așternem epoleții pe umeri.
O răsplată pe deplin cuvenită, știută fiind încrederea maximă pe care o au în acest moment cetățenii în instituțiile statului.
În acele instituții care gazează cetățenii la proteste de stradă, care nu pot lămuri luni de zile cazul a două copile răpite, care bat pasul în tragedia de la Colectiv, care pierd lupta cu oile înecate, care audiază 5000 de martori într-un singur proces, fie el și al revoluției și exemplele ar putea continua. Da, ultimii ani au adus cu sine o mare creștere a încrederii cetățenilor în instituțiile statului, în special în cele din domeniul siguranței.
Adevăratele semne de întrebare nu sunt ridicate, totuși, de suspecta generozitate a președintelui față de băieții din serviciile secrete. O generozitate care pare să explice una dintre marile ciudățenii ale anului: de ce a vrut Iohannis să aniverseze Revoluția din decembrie 1989 în ziua de 20 mai. Iar răspunsul, de abia acum întrezărit, e că președintele dorea ca avansările în grad din servicii să aibă loc, în mod excepțional, cu cîteva zile înaintea alegerilor europarlamentare și nu la final de an, după ce ambele alegeri se vor fi epuizat.
Nu s-a putut, din cauza reacției opiniei publice, dar s-a terminat, oricum, totul cu bine.
Președintele și-a văzut sacii electorali în căruță, de acum poate să-și răsplătească oamenii devotați, cu numerele 1 și 2 din SRI în frunte.
Cum spuneam, adevăratele semne de întrebare legate de ceremoniile cotroceniste din ultimele zile vine nu dinspre comunitatea de informații, ci dinspre societatea civilă.
Pentru președinte, ordinea priorităților a fost clară: întîi a decorat societatea militară, abia ulterior pe cea civilă.
Dincolo de asta, surpriză maximă: oamenii societății civile au fost niște dezertori politici, precum Sorin Câmpeanu, figuri controversate precum Daniela Vișoianu, cîteva universități incluzînd omniprezenta ”Lucian Blaga” din Sibiu, universitarul Mircea Dumitru, recent deconspirat drept turnător la Securitate, un actor craiovean, cîteva muzee și cam atît.
Bomba nucleară, zicem noi, e absența de pe lista civililor decorați de Iohannis – la capătul unui mandat marcat de lupta împotriva ciumei roșii – exact a celor care s-au implicat cel mai mult în această bătălie. A celor care, măcar în aparență, au riscat cel mai mult.
E vorba de ONG-urile anticorupție care s-au ocupat ani de zile de organizarea mișcărilor de protest, de liderii lor, de personalitățile publice care s-au aflat, la propriu, în stradă, de intelectualii care s-au luptat cu măsurile guvernărilor pesediste etc.
Iohannis nu i-a decorat pe cei de la Corupția ucide, de la Inițiativa România, de la VedemJust, de la Asociația Civică ProFest, Asociația România Vie, Miliția Spirituală, Centrul Român pentru Politici Europene, Corupția Ucide, Freedom House România, Geeks for Democracy, grupurile #Rezist din întreaga țară și din diaspora.
Nu i-a decorat pe filosoful Mihai Șora, scriitorii Ana Blandiana și Mircea Cărtărescu, muzicianul Tudor Chirilă, actorii și regizorii Maia Morgenstern, Oana Pellea, Sanda Manu, Dragoș Bucur, Lia Bugnar, Dan Bordeianu, Cătălina Grama, Victor Rebengiuc, Medeea Marinescu, cântărețele Delia Matache ori Dana Nălbaru, gimnasta Andreea Răducan și mulții alții care s-au aflat direct în stradă ori au sprijinit protestele în fel și chip.
Nu l-a decorat pe cetățeanul cu plăcuța suedeză, nici pe tînăra cu ”Mă piș pe el de vot”, nici pe Marin Ceaușescu, Florin Bădiță, Cristi Dide, Mălin Bot, Sandi Matei, Angie, Grigore Cartianu, C.T.Popescu, Ioana Ene Dogioiu, nici pe cei de la Rise Project.
Nu a fost decorat de către președinte nici filantropul George Soros.
Dacă mandatul lui Iohannis a fost definit în principal de lupta împotriva guvernelor PSD, atunci toți cei sus pomeniți meritau să li se recunoască meritele civice de la cel mai înalt nivel la fel de mult ca lui Sorin Câmpeanu ori Mircea Dumitru.
La finalul unui mandat victorios, Klaus Iohannis nu i-a adus aproape, într-o manifestare omagială, organizată special la palatul Cotroceni, pe niciunul dintre cei care l-au susținut ani de zile în bătălia contra ciumei roșii și în mijlocul cărora a descins personal cînd a simțit nevoia.
I-a adus, în schimb, i-a onorat și avansat pe cei din serviciile secrete.
De unde această ingratitudine prezidențială?
Un apropiat mai mucalit îmi explică: atunci cînd onorezi șefii, nu are sens să te mai complici și cu angajații.
Dar, e, desigur, doar o malițiozitate pe care noi nu o vom lua în serios. Și vom continua să așteptăm explicații oficiale de la vechiul-nou președinte.

Facebook Comments
Citeste in continuare

Parteneri

Ultimile stiri locale

Exclusiv6 minute inainte

Biroul şi Directoratul de Informaţii al Comunităţii de Informaţii al Consiliului Naţional de Securitate al SUA, alertate de mai multe ori în cazul ambasadorului SUA la UE, Gordon Sondland, şi mai mulţi oficiali români

Articolul care urmează nu este despre România stat de drept, acest articol este despre cum a evoluat învățământul din România,...

ExclusivO zi inainte

Doamna ministru al educatiei este REALA?

Procedura asumării răspunderii prin Parlament se aplică în mod excepțional. Este prevăzută prin Constituție, pentru că părinții Legii Fundamentale au...

Exclusiv2 zile inainte

Jocul politic în jurul valorii de 4,8 lei pentru un Euro a imputinat rezervele valutare cu peste un miliard de Euro

(Preluare Inpolitics): Ziua de 1 decembrie a fost, anul acesta, una mai specială: pe lîngă aniversarea Marii Uniri, a fost...

Exclusiv4 zile inainte

„Nu se poate spera ca cetățeni fără drepturi și ținuți în întunerec sufletesc și în mizerie socială să devie stâlpii siguri ai unui Stat modern”

Iuliu Maniu, 1 decembrie 1918: ”De aceea libertățile interne ale cetățenilor trebuie să crească în raport cu sforțările externe ale...

Exclusiv5 zile inainte

Vom sărbători, așadar, în curând, 30 de ani de la Lovitura de Stat și probabil morții Revoluției vor fi doar ”victime colaterale”

Reprezentanții Guvernului, lamentându-se pe marginea găurilor negre lăsate de PSD, noua administrație a tăiat în carne vie discret, dar temeinic,...

Exclusiv6 zile inainte

Ultimele pregătiri la „Orășelul Copiilor” din Parcul Municipal Vest

Deci, acest deficit este personal și reprezintă primul eșec al noului ministru al finanțelor: în numai trei zile și-a ratat...

ExclusivO săptămână inainte

Bine ati venit la 4,8 lei pentru un Euro! Spre 5 lei, in primul trimestru al lui 2020

(Preluare FLUX 24): “Am început să lucrez Consilier ministru” la Ministerul Educației, a anunțat în urmă cu două zile Daniela...

ExclusivO săptămână inainte

Situația Mării Negre e „albastră“

În mai multe rânduri până acum, Parlamentul European a avertizat țările riverane Mării Negre, printre care și România, în legătură...

ExclusivO săptămână inainte

Nu cumva am emigrat din Romania in Romania?/”CANADIAN AND ROMANIAN CORRUPTION HELP THE RUSSIANS”

Numele meu este Gheorghe Barbu (nascut in comuna Cornu Judetul Prahova, cea cu « girofar ») si in anul 2004...

Exclusiv2 săptămâni inainte

Exxon a scos la vânzare participația în Marea Neagră

(Preluare FLUX 24): În timp ce la București președintele Klaus Iohannis speră ca Exxon să se răzgândească și să nu...

Exclusiv2 săptămâni inainte

Primul care calcă ”pe becul” președintelui este chiar ministrul de Interne!/Vela, retras de la MAI!

(Preluare National – Catalin Tache): Iată că, în ciuda avertismentelor fără echivoc ale lui Klaus Iohannis, cel care de altfel...

Exclusiv2 săptămâni inainte

Despre Euro-Leu si scenariile pentru perioada urmatoare

(Preluare National – Catalin Tache): Iată că, în ciuda avertismentelor fără echivoc ale lui Klaus Iohannis, cel care de altfel...

Exclusiv2 săptămâni inainte

De doua ori ,,a ars” Euro din rezerva BNR pentru ca leul sa nu iasa din ,,incinta” promisa

Câteva minute s-a plimbat Hans Klemm prin baza de la Deveselu, la braț cu noul ministru al Apărării, dar au...

Exclusiv2 săptămâni inainte

Parada militară de Ziua Națională a României creeaza nemultumiri si tensiuni in randul politistilor locali/Problemele din Politia Locala Ploiesti

(Preluare National – Catalin Tache): Noul ministru de Interne, ca toți politrucii de dinaintea lui de altfel a debutat la...

Eveniment2 săptămâni inainte

Iridex Group Plastic și GEOBRUGG AG au organizat seminarul “Masive de Rocă și Torenți”

Iridex Group Plastic, furnizor de top în domeniul soluțiilor inteligente pentru domenii diverse, precum construcții, salubritate, agricultură ș.a. și GEOBRUGG AG, lider...

Exclusiv2 săptămâni inainte

Să aleagă ei ca locație a ,,dezbaterii lui” tocmai Biblioteca Centrală Universitară, de lângă Direcția a V-a a fostei Securități, pentru a ne transmite mesajul?/Votați Soarele!

Mai degrabă decât a fi pe ,,model american”, dezbaterea ,,lui” Klaus Iohannis cu jurnaliștii LUI (selectați de el, pe criterii...

Știrile Săptămânii