Afaceri
Legea care schimbă radical regulile traiului la bloc | JiulAZI

Legea asociaţiilor de proprietari, iniţiată de Guvern şi promulgată la sfârşitul lunii trecute de preşedintele Klaus Iohannis, permite asociaţiilor de proprietari să pună penalităţi pe sumele restante la întreţinere, însă acestea nu trebuie să depăşească 0,2% pentru fiecare zi de întârziere. Penalităţile curg abia după o lună de la termenul scadent pentru plată şi nu pot depăşi suma la care s-au aplicat.
„Administratorul este obligat să notifice, în scris, proprietarul care are plăţi restante la cheltuielile comune ale imobilului, asupra datoriilor, şi să înştiinţeze preşedintele şi comitetul executiv al asociaţiei de proprietari despre restanţe“, se precizează în lege.
Dacă datoriile nu se achită în cel mult 60 de zile de la termenul scadent, preşedintele asociaţiei de proprietari poate acţiona în instanţă proprietarul. Totodată, asociaţia de proprietari poate pune ipotecă legală asupra apartamentelor şi un privilegiu asupra tuturor lucrurilor din apartament, pentru suma datorată la întreţinere.
Ipoteca imobiliară se înscrie în cartea funciară la cererea preşedintelui asociaţiei de proprietari, pe baza extraselor de pe ultima listă lunară de plată a cotelor de contribuţie din care rezultă suma datorată, numai după ce trec două luni de la scadenţă. Trebuie remarcat faptul că operaţiunile de instituire a ipotecii şi a privilegiului mobiliar sunt scutite de tarif sau taxă de timbru.
„Ipoteca imobiliară legală se radiază la cererea preşedintelui asociaţiei de proprietari sau a proprietarului, pe baza chitanţei ori a altui înscris prin care asociaţia confirmă plata sumei datorate“, se arată în lege.
Preşedintele asociaţiei de proprietari are obligaţia radierii ipotecii imobiliare, legale, în termen de cel mult zece zile de la data la care suma datorată a fost plătită de către proprietar.
Cazuri sociale
În cazul în care se ajunge la executare silită pentru recuperarea datoriilor, primăriile au drept de preempţiune la preţ egal asupra locuinţelor. „Aceste locuinţe vor fi folosite ulterior numai ca locuinţe sociale, proprietarii executaţi silit având prioritate la repartizarea acestora, numai dacă îndeplinesc condiţiile de acces la locuinţele sociale, în conformitate cu prevederile legale în vigoare“, mai scrie în lege.
În cazul ansamblurilor rezidenţiale finalizate până acum, proprietarii sau dezvoltatorii cartierului rezidenţial au obligaţia să predea primăriilor, cu titlu gratuit şi în termen de trei luni, reţelele comune şi terenul aferent până la branşamentele imobilelor, în vederea preluării în administrare şi exploatare a acestor reţele de către furnizorul care asigură aceste servicii în localitatea respectivă.
Cont bancar
Administratorii de bloc nu vor mai avea voie de luna viitoare să facă plăţi cu numerar, decât pentru cheltuieli neprevăzute de sub 1.000 de lei/lună, în rest, toţi banii asociaţiei trebuie rulaţi prin bancă, se arată în noua lege a asociaţiilor de proprietari.
Administratorul este obligat să folosească pentru plăţile curente şi pentru încasări contul curent al asociaţiei, la care au acces pentru informare toţi proprietarii din bloc, potrivit noii legi. Actul normativ mai prevede că în acest cont sunt vărsate, în termen de 24 de ore de la primirea acestora, toate sumele sau valorile primite în numele sau în contul asociaţiei. Obligaţia intră în vigoare la sfârşitul lunii septembrie.
Contul bancar poate fi folosit şi pentru plata cotelor lunare de contribuţie la cheltuielile asociaţiei de către proprietari. Cu acordul asociaţiei de proprietari şi doar pentru plata cheltuielilor neprevăzute, administratorul poate păstra în casierie numerar, în limita unui plafon lunar de 1.000 lei.
Acelaşi cont bancar va fi utilizat şi pentru vărsarea fondului de reparaţii pe care proprietarii sunt obligaţi să îl aprobe anual. Aceşti bani vor fi folosiţi doar pentru consolidarea blocului, reabilitarea termică, creşterea calităţii ambiental-arhitecturale a construcţiilor, precum şi pentru repararea şi îmbunătăţirea proprietăţii comune. Tot asociaţia de proprietari are obligaţia stabilirii cotei de participare a fiecărui proprietar la constituirea fondului de rulment. Banii din acest fond se folosesc pentru acoperirea cheltuielilor curente ale blocului. Suma pe care fiecare proprietar trebuie să o achite la fondul de rulment se stabileşte prin echivalarea cu suma care a fost necesară pentru acoperirea cheltuielilor lunare ale asociaţiei în anul anterior, la nivelul lunii cu cheltuielile cele mai mari, majorate cu rata inflaţiei. Ca şi până acum, banii din fonul de rulment se restituie în momentul în care proprietarul vinde locuinţa.
Datele de identificare ale contului bancar, pe care fiecare asociaţie de proprietari este obligată să îl aibă, vor fi afişate la avizier, odată cu lista de plată a cheltuielilor, astfel încât proprietarii să poată plăti întreţinerea chiar şi online. Este obligatorie afişarea numelui titularului contului, banca la care este deschis, sucursala şi codul IBAN.
Atestat de administrator
Ministerul Educaţiei Naţionale şi Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice, în colaborare cu asociaţiile profesionale şi de reprezentare ale asociaţiilor de proprietari, au la dispoziţie următoarele trei luni pentru a propune actualizarea standardului ocupaţional privind ocupaţia de administrator de condominii.
Tot peste trei luni, ministrul dezvoltării este obligat să emită un ordin privind aprobarea conţinutului-cadru al statutului şi al regulamentului de condominiu.
Administratorii de bloc care vor să îşi păstreze funcţiile au la dispoziţie 12 luni pentru a obţine un certificat de calificare profesională fără de care nu mai pot primi atestatul eliberat de primării, se arată în noua lege.
Până la apariţia acestei legi, administratorii de bloc nu erau obligaţi să îşi dovedească aptitudinile, ci obţineau atestatul de la primar şi fără un certificat de calificare.
Acum se solicită acest certificat de calificare profesională, act care dovedeşte calificarea persoanelor fizice pentru îndeplinirea ocupaţiei de administrator de condominii, în conformitate cu legislaţia privind învăţământul superior sau privind formarea profesională a adulţilor.
Atestatul administratorului, care trebuie afişat la avizierul blocului, poate fi suspendat sau retras, ca urmare a unei hotărâri judecătoreşti definitive, dacă se demonstrează un prejudiciu cauzat de administrator. Documentul este valabil patru ani şi poate fi reînnoit, potrivit noii legi. Actul normativ specifică şi faptul că nu pot fi alese sau numite în funcţie de conducere, administrare sau control persoanele care au suferit condamnări definitive pentru infracţiuni de natură economico-financiară.
Mai mult, administratorii sunt obligaţi să încheie, pe cheltuială proprie, poliţe de asigurare de răspundere civilă profesională, la solicitarea asociaţiilor de proprietari. Dacă nu obţin acest document riscă o amendă cuprinsă între 500 şi 3.000 de lei. Acest tip de asigurare acoperă răspunderea pe care administratorul şi-a asumat-o contractual faţă de proprietari pentru prejudiciile cauzate acestora, ca urmare a unor fapte săvârşite din erori, omisiuni sau greşeli proprii comise fără intenţie în timpul şi/sau în legătură directă cu desfăşurarea activităţii profesionale.
Noul act normativ mai prevede că, în cazul blocurilor cu maximum zece apartamente, preşedintele asociaţiei de proprietari poate fi şi administrator, însă trebuie neapărat să existe funcţia de cenzor.
Interensant este faptul că legea permite preşedintelui asociaţiei de proprietari să poată delega, pentru cel mult 90 de zile pe an, atribuţiile sale unui membru al comitetului executiv, fără a fi exonerat de răspundere juridică. Asta presupune ca preşedintele să aibă o încredere deplină în acţiunile celui care îl înlocuieşte, pentru că răspunde în justiţie pentru orice greşeală a acestuia.
Putere chiriaşilor
O altă noutate adusă de această lege este posibilitatea înfiinţării de asociaţii de chiriaşi. Astfel de grupuri se pot constitui în baza legii asociaţiilor şi fundaţiilor şi au ca scop reprezentarea interesului chiriaşilor.
Mai mult, proprietarii blocurilor destinate în întregime închirierii, cum ar fi, spre exemplu complexul Stejarii din Bucureşti, al omului de afaceri Ion Ţiriac, sau complexul West Gate Studios din cartierul Militari, al antreprenorului Liviu Tudor, pot încredinţa asociaţiilor de chiriaşi administrarea părţilor comune ale blocului, pe baza unui contract de dare în administrare.
Evident, asociaţiile de chiriaşi nu pot schimba compartimentarea interioară a apartamentelor, nu pot vinde sau închiria bunurile sau spaţiile comune fără acordul scris al proprietarului.
Tot cu titlu de noutate este şi obligaţia redactării unui regulament al blocului. Practic, proprietarii trebuie să adopte un document scris cu privire la regulile şi condiţiile de folosinţă a părţilor comune. Acest regulament se realizează la iniţiativa preşedintelui asociaţiei de proprietari sau de către comitetul executiv al acesteia şi este adus la cunoştinţa tuturor locatarilor în termen de şapte zile de la adoptare. De menţionat că, deşi are caracter obligatoriu, lipsa acestui regulament nu atrage după sine nicio sancţiune.
Reabilitare uniformă
În privinţa lucrărilor de reabilitare termică a blocurilor, legea specifică faptul că orice modificare asupra faţadei se face numai în mod unitar pe întreg blocul, indiferent de numărul asociaţiilor de proprietari constituite pe scări sau tronsoane. Blocurile cu mai multe scări legate structural pot fi reabilitate termic doar în mod unitar pe întregul bloc. În acest fel, ar trebui eliminate situaţiile în care proprietarii îşi placau faţada blocului cu termosistem doar în jurul apartamentului lor.
Mai mult, înainte de a schimba aspectul faţadei, preşedintele asociaţiei de proprietari trebuie să solicite, în scris, primăriei restricţiile referitoare la culoare, aspect şi materiale ce pot fi utilizare pentru creşterea calităţii arhitectural-ambientale a clădirii. De asemenea, proprietarii de construcţii încadrate în clasele de risc seismic sau afectate de cutremure sunt obligate să ia măsuri pentru reducerea riscului seismic al construcţiilor.
Principalele modificări legislative
- Apartamentul poate fi ipotecat pentru întârzierea plăţii la întreţinere
- Proprietarii pot fi executaţi silit pentru neplata datoriilor
- Asociaţiile de proprietari trebuie să aibă un singur cont bancar
- Asociaţiile de proprietari trebuie să facă un regulament al blocului
- Administratorii nu pot ţine în casă mai mult de 1.000 lei/lună
- Administratorii sunt obligaţi să obţină un certificat de calificare profesională
- Administratorii trebuie să aibă o poliţă de asigurare de răspundere civilă profesională
- Chiriaşii se pot constitui în asociaţii care să le reprezinte interesele
(Articol publicat în ediţia revistei Capital de luni, 27 august 2018. Publicaţia este disponibilă la centrele de difuzare a presei din întreaga ţară.)
Afaceri
De Black Friday, dezvoltatorul lansează o ofertă de preț limitată, de 2.800 de euro/mp, pentru proiectul boutique Maison du Monde. În plus, unele apartamente sunt scutite de plata TVA
Cu ocazia Black Friday, dezvoltatorul proiectului boutique Maison du Monde, din nordul Capitalei, anunță lansarea unei perioade speciale de achiziție, între 21 octombrie și 21 noiembrie 2025. Astfel, cei care vor (pre)contracta un apartament în intervalul menționat vor beneficia de un preț special, cu valabilitate limitată, de 2.800 de euro pe metru pătrat util. Potrivit datelor AZK Properties, agenția care reprezintă în regim de exclusivitate dezvoltatorul, prețul mediu practicat pe segmentul apartamentelor noi din zona Iancu Nicolae ajunge la o medie de 3.500 de euro pe metru pătrat util. În acest context, valoarea de tranzacționare propusă oferă oportunitatea unei achiziții realmente strategice, atât cumpărătorilor pentru uzul propriu, cât și investitorilor care vizează obținerea unor randamente solide pe segmentul rezidențial premium.
„În această perioadă punem la punct ultimele detalii ce țin de construcția Maison du Monde, iar fereastra de achiziție deschisă între 21 octombrie și 21 noiembrie – practic până la finalizarea proiectului – oferă investitorilor (dar nu numai!) șansa de a achiziționa un activ imobiliar la un preț competitiv, într-o zonă matură și stabilă a pieței. Obiectivul nostru este acela de a livra produse imobiliare cu o valoare sustenabilă, definite prin calitatea construcției, randament predictibil și poziționare strategică. Ansamblul din zona Iancu Nicolae este un prim proiect dintr-un plan de dezvoltare conceput pe termen lung, iar vizitându-ne, oricine se poate convinge de experiența de locuire cu adevărat deosebită pe care o propunem.”
Alexandru Predescu, dezvoltator Maison du Monde

Situat în zona Iancu Nicolae – Băneasa, mai exact pe Strada Dimitrie Cantemir, nr. 26, Maison du Monde reprezintă o investiţie în valoare de două milioane de euro, acoperită integral din fonduri proprii. Proiectul boutique este compus din şapte apartamente exclusiviste, fiecare cu o configurație unică. Acestea au suprafețe ample, de până la aproape 250 de metri pătrați, sunt împărțite în două, trei, patru și cinci camere, iar ultimele două tipuri de unități locative sunt de tip duplex. Unele apartamente dispun de grădină privată, în vreme ce altele compensează prin terasă sau balcoane generoase, de până la 70 de metri pătrați.
„În momentul de față, suma medie solicitată pentru apartamentele noi din zona Iancu Nicolae se situează, potrivit datelor AZK Properties, la circa 3.500 de euro pe metru pătrat util, astfel că oferta lansată de Black Friday face ca o achiziție în Maison du Monde să fie extrem de atractivă. Ba chiar mai mult decât atât: pentru că proiectul este deținut parțial pe persoană fizică, unele unități locative vor beneficia de scutire de la plata TVA, ceea ce reprezintă un avantaj fiscal direct de 21% pentru cumpărători. Corelate cu poziționarea proiectului într-o zonă cu cerere constantă din partea chiriașilor corporate, diplomatici și high-net-worth, aceste avantaje financiare fac din Maison du Monde un activ imobiliar solid, cu yield predictibil și potențial de apreciere în timp, în ciuda fluctuațiilor economice.”
Adrian Stancu, Fondator AZK Properties, parte din AZK Holding

Apartamentele Maison du Monde se pretează achizițiilor pentru uzul propriu, dar și celor în scop investițional – atât pentru închiriere, cât și pentru revânzare ulterioară. Ca dotări, toate unitățile locative din cadrul ansamblului vor beneficia de sistem smart home de ultimă generație, marca Grenton, de sistem de climatizare multisplit, precum și de încălzire prin pardoseală de la Herz. Toate acestea vor contribui semnificativ la confortul viitorilor rezidenți, dar și la diminuarea pierderilor de căldură și energie.

Amplasat într-o zonă mai ferită de agitația Bucureștiului, dar cu acces la toate facilitățile orașului, Maison du Monde propune un stil de viață elevat, dinamic, dar totodată relaxat. În apropiere se află atât Pădurea Băneasa și Grădina Zoologică, cât și centrul comercial Băneasa Shopping City, alături de prestigioase instituții de învățământ superior: Mark Twain, British School, Cambridge School sau Olga Gudynn International School. Viitorii rezidenți se vor bucura, astfel, de toate oportunitățile oferite de traiul în nordul Capitalei.

Despre dezvoltator
Absolvent al Bayes Business School din Marea Britanie, Alexandru Predescu activează în sectorul imobiliar din România, cu focus pe dezvoltarea de proiecte rezidențiale cu profil investițional în București.
Proiectul Maison du Monde, situat în zona Iancu Nicolae – Băneasa, reprezintă prima dezvoltare realizată integral din capital privat, având ca obiectiv livrarea unui produs imobiliar cu valoare sustenabilă, randament competitiv și poziționare strategică într-una dintre cele mai căutate zone rezidențiale din București.
Despre AZK Properties
AZK Properties, parte din AZK Holding, operează ca investment & transaction advisor pe segmentul rezidențial premium, oferind soluții integrate de deal structuring, asset positioning și capital strategy.
Compania gestionează întregul ciclu investițional, din faza de market intelligence și product definition, până la capital deployment și investor relations, asigurând alinierea dintre performanța operațională și obiectivele de randament ale investitorilor.
Afaceri
La EnVogue Residence – Iuliu Maniu, Black Friday ține trei luni: voucher de 3.000 de euro pentru loc de parcare, oferit la achiziția unui apartament în corpul B
Dezvoltatorul autohton EnVogue Residence anunță lansarea unei noi promoții de Black Friday, ce se va desfășura începând din luna octombrie până la 31 decembrie 2025. Aceasta constă în acordarea unui voucher în valoare de 3.000 de euro, utilizabil pentru achiziția unui loc de parcare subteran, tuturor clienților care vor (pre)contracta un apartament în a doua fază de construcție (corp B) a proiectului rezidențial din Bd. Iuliu Maniu. Prețurile de listă ale locurilor de parcare din cadrul complexului, aflate în subteran, pornesc de la 13.400 de euro, iar voucherul va putea fi folosit timp de 12 luni de la data emiterii.
„Într-un București care se aglomerează de la an la an, unul dintre marile avantaje de ansamblurile rezidențiale noi este reprezentat de posibilitatea de a achiziționa unul sau mai multe locuri de parcare în imediata proximitate a locuinței. În opinia noastră, această opțiune este cu atât mai atractivă atunci când vorbim de parcări subterane, ce oferă garanția unui spațiu sigur și protejat pentru autovehicule – motiv pentru care am și preferat această variantă în cadrul proiectului nostru. Sperăm ca noua promoție să încurajeze cumpărătorii să se concentreze pe calitatea locuirii pe termen lung, cu tot ce implică aceasta, inclusiv localizare, opțiuni de transport și locuri de parcare.”
Radu Dumitrescu, Sales Manager EnVogue Residence

Amplasat în zona de vest a Capitalei, în apropierea stațiilor de metrou Păcii și Preciziei, ansamblul EnVogue Residence are două faze deja finalizate și o a treia aflată în dezvoltare, cu termen de predare în vara anului 2026. Vândute (și locuite) în proporție de peste 90%, primele două etape de construcție – anume corpurile C și B – sunt compuse din 169, respectiv 214 unități locative încadrate în clasa energetică A. Este vorba despre garsoniere, studiouri, apartamente cu două și trei camere, dar și penthouse-uri, apartamente cu grădină proprie, alături de 16 spații comerciale.
„Atunci când am gândit EnVogue Residence – Iuliu Maniu am acordat o atenție deosebită atât specificațiilor locuințelor în sine (suprafețe, compartimentări, orientare), cât și calității construcției și componentei de facilități, din convingerea că acest cumul de caracteristici va contribui la asigurarea unui grad superior de confort, pe termen lung. În timp, proiectul nostru s-a conturat ca un ansamblu imobiliar mixt, ale cărui diferite componente – cea rezidențială, comercială, iar, în faza a treia, cea hotelieră și de birouri – se completează și se susțin reciproc.”
Radu Dumitrescu, Sales Manager EnVogue Residence


Cea de-a treia fază de construcție a ansamblului din Bd. Iuliu Maniu va include un hotel Hilton Garden Inn, ce va ocupa primul tronson al noii clădiri aflate în dezvoltare (corpul A). Hotelul va avea o capacitate de 125 de camere, plus o serie de facilități aferente, inclusiv săli de conferințe/evenimente, restaurant, precum și locuri de parcare subterane.
Al doilea tronson de clădire este dedicat componentei rezidențiale și va avea 45 de unități locative – garsoniere, studiouri, apartamente cu două și trei camere, dar și penthouse-uri spațioase. La parter și etajul unu al blocului sunt prevăzute spații de birouri cu o suprafață totală de 1.000 de metri pătrați, disponibile spre închiriere.

Despre EnVogue Residence
Activ pe piața rezidențială din Capitală (și împrejurimi) din anul 2014, dezvoltatorul autohton EnVogue Residence are un portofoliu de cinci proiecte finalizate, la care se adaugă unul aflat în curs de construcție, anume EnVogue Residence – Iuliu Maniu. Printre obiectivele avute în vedere de companie se numără, în primul rând, siguranța și confortul locatarilor, alături de accesul facil la mijloacele de transport în comun, respectiv la principalele puncte de interes ale orașului.

Afaceri
Fântânile arteziene cu perete de apă – eleganță modernă pentru interioare și spații exterioare exclusiviste
Fântânile arteziene nu mai sunt doar piese decorative pentru grădini și parcuri, ci adevărate elemente de design interior și arhitectural. Dintre cele mai spectaculoase tendințe se remarcă fântânile arteziene cu perete de apă — o combinație impresionantă între tehnologie, artă și relaxare. O fântână arteziană cu perete de apă aduce un efect vizual elegant și un sunet calmant, perfect pentru orice spațiu modern.
Aceste instalații au devenit tot mai populare în România, fiind alese de arhitecți, proprietari de locuințe și companii care își doresc un element de rafinament și unicitate.
Ce este o fântână arteziană cu perete de apă
O fântână arteziană cu perete de apă este o structură verticală prin care apa curge continuu, creând un efect de cascadă controlată. Pereții pot fi realizați din sticlă, inox sau piatră, iar circulația apei este asigurată de o pompă recirculantă, amplasată discret în partea inferioară a instalației.
Această combinație dintre mișcarea lină a apei și suprafața reflectorizantă oferă un efect vizual spectaculos, potrivit atât pentru interioare, cât și pentru grădini sau terase.
Fântâni arteziene cu perete de apă pentru interioare
În spațiile interioare, aceste fântâni sunt folosite pentru a aduce o notă de calm și lux. Ele pot fi integrate în recepții, birouri, restaurante sau hoteluri, unde sunetul apei creează o atmosferă relaxantă și exclusivistă.
Pe lângă aspectul estetic, peretele de apă contribuie la umidificarea naturală a aerului, îmbunătățind confortul ambiental. Modelele moderne includ sisteme LED RGB care pun în valoare fiecare detaliu, transformând fântâna într-un punct de atracție vizual.
Fântâni arteziene cu perete de apă pentru exterior
Pentru spațiile exterioare, fântânile arteziene cu perete de apă sunt o alegere excelentă în proiectele de peisagistică. Ele pot fi amplasate în grădini, curți private, spații de relaxare sau zone comerciale.
Pe timp de seară, apa și lumina creează reflexii spectaculoase, iar designul minimalist al pereților se potrivește perfect cu tendințele arhitecturale contemporane.
Materiale și tehnologie
SAGA produce fântâni arteziene cu perete de apă din materiale de calitate superioară:
- inox – pentru durabilitate și eleganță;
- sticlă securizată – pentru un efect vizual fluid;
- piatră naturală sau compozită – pentru un design sofisticat;
- fibra de sticlă – pentru greutate redusă și întreținere minimă.
Fântânile sunt echipate cu pompe hidraulice silențioase, sisteme de recirculare automată și iluminare LED cu consum redus de energie.
Fântâni arteziene cu perete de apă pentru companii și hoteluri
În mediul corporate, aceste instalații devin o expresie a rafinamentului. O fântână arteziană amplasată în holul unui hotel, restaurant sau birou creează o primă impresie memorabilă.
Apa curgătoare are un efect calmant, reduce stresul și contribuie la o atmosferă plăcută. În plus, designul personalizat permite integrarea logo-ului companiei sau a elementelor de branding direct în structura peretelui.
Personalizare completă și integrare arhitecturală
Gama de fântâni arteziene cu perete de apă oferită de SAGA poate fi personalizată complet. Clienții pot alege dimensiunile, materialele, tipul de iluminare și sistemul de control, astfel încât fiecare proiect să reflecte identitatea și stilul spațiului în care este amplasat.
Aceste instalații pot fi montate atât în clădiri rezidențiale, cât și în proiecte comerciale, adaptându-se ușor oricărei arhitecturi moderne.
Beneficiile fântânilor arteziene cu perete de apă
O fântână arteziană cu perete de apă oferă beneficii estetice și funcționale:
- adaugă un element vizual distinctiv;
- îmbunătățește calitatea aerului;
- reduce zgomotul ambiental;
- creează o atmosferă calmă și elegantă;
- crește valoarea spațiului în care este amplasată.
Este o alegere ideală pentru cei care caută un echilibru între design, funcționalitate și relaxare.
📞 Pentru detalii și consultanță de specialitate, sunați la SAGA: 0724.311.163
SAGA este producător român de fântâni arteziene moderne și oferă soluții personalizate pentru proiecte interioare și exterioare premium.
-
Viața în Jiuacum 5 ani
#Reset Plastic!
-
Uncategorizedacum 8 ani
Hello world!
-
Evenimentacum 8 aniDoi tineri au ajuns cu maşina într-un cap de pod
-
Afaceriacum 7 aniLovitură dură pentru Ludovic Orban. Ce a hotărât instanța | JiulAZI
-
Evenimentacum 8 aniUn AUTOCAR PLIN cu oameni a căzut în PRĂPASTIE!
-
Socialacum 8 aniTricouri Tommy Hilfiger – Confortul primeaza
-
Administrație localăacum 8 aniŞEFII asociaţiilor de locatari, OBLIGAŢI să vină cu DOCUMENTELE la CONTROL!
-
Afaceriacum 7 aniCarla’s Dreams, fotografiat fără mască alături de noua iubită! Cine este aceasta și cu ce se ocupă | JiulAZI

