Connect with us

Exclusiv

Preocuparile premierului interimar/desemnat/demis nu sunt in vreun fel de infaptuire a justitiei ci de umilire a justitiabililor si a magistratilor

Publicat

pe

Răspunsul scurt este că fostul președinte Emil Constantinescu l-a umitit pe actualul președinte, Klaus Iohannis, prin calitatea administrației pe care a condus-o. De fapt, cei patru ani ai lui Emil Constantinescu pot fi caracterizați drept o administrație. În timp ce cei cinci ani și ceva în care, până în prezent, Klaus Iohannis a funcționat ca președinte nu reprezintă o administrație. Și nu sunt șanse nici de aici încolo. Îi mulțumesc cunoscutului istoric Alex Mihai Stoenescu pentru excepționala lucrare dedicată administrației Constantinescu. Cine înțelege acea perioadă scurtă din istorie, 1996-2000, poate înțelege mult mai bine și ce se petrece în România de azi. Iar ceea ce se petrece este jalnic.
În numai patru ani, voința unui om care nu a dispus de o majoritate consolidată în Parlament, care, dimpotrivă, din perspectiva Legislativului, a fost silit să navigheze prin ape extrem de tulburi, care nu a avut o bază de selecție solidă pentru a-și alege destui oameni iscusiți și dedicați actului de guvernare, care a moștenit o Justiție precară și o junglă a lumii de afaceri, traversând și cumplitul război din Iugoslavia, luptându-se cu un adversar intern redutabil, PSD, a fost un veritabil miracol. Emil Constantinescu, cu administrația pe care a creat-o și a condus-o, a reușit să treacă România prin furtună, să-i schimbe în mod decisiv direcția și să o aducă practic în NATO și în Uniunea Europeană, actele finale fiind perfectate la scurt timp după nefericita realegere a lui Ion Iliescu sub guvernarea lui Adrian Năstase. România trecuse printr-o teribilă furtună, ocolise în patru ani pericole uriașe, inclusiv pericolul încetării de plăți, devenise un stat frecventabil, cu care negociau marile puteri și avea în linii mari un viitor pecetluit, cel puțin din perspectivă euroatlantică. Emil Constantinescu a trecut această țară de punctul ireversibilității. Ceea ce nu făcuse Ion Iliescu într-un mandat și jumătate prezidențial și nici nu a mai făcut altcineva după.
În calitate de director al trustului de presă Ziua, de adversar înverșunat al lui Ion Iliescu și al partidului său și de susținător al unei schimbări radicale în România, am avut prilejul și în același timp onoarea de a mă întâlni frecvent și de a purta multe discuții cu președintele Emil Constantinescu. După ce ieri seară am terminat de parcurs cele 650 de pagini de istorie oferite de Alex Mihai Stoenescu, am tras o concluzie dureroasă. Dar cât se poate de adevărată. Eu am trăit în cei patru ani ai administrației Constantinescu în epicentrul acelei istorii formidabile, dar, în același timp, am trăit doar istoria mea. Am beneficiat de o serie întreagă de informații, unele privilegiate, am participat la evenimente cardinale, dar nu am făcut altceva decât să am o percepție fragmentară. Și mi-a scăpat ansamblul. La fel cum cred că s-a întâmplat cu toți ceilalți. Fiecare a trăit atunci istoria lui. Pentru fiecare dintre noi, chiar dacă eram mai bine sau mai puțin bine informați, marea traversare a însemnat altceva. O simplă secvență dintr-o extraordinară traversare colectivă. Îndrăznesc să spun că nici măcar cei mai apropiați sfetnici ai lui Emil Constantinescu nu au avut o imagine completă, în toată complexitatea ei, a administrației acelor patru ani. Poate că nici el însuși. Între timp s-au scurs 20 de ani. În 20 de ani, aproape fără excepție, șefii de state care existau atunci și cu care Emil Constantinescu a colaborat îndeaproape, ca de altfel și consilierii acestora sau alte personalități aflate în miezul evenimentelor și-au redactat și publicat cărțile de memorii. Voi da un exempu abstract. Una este ce îi scria în nenumăratele epistole președintele Franței Jacques Chirac lui Emil Constantinescu și alta e ce gândea acesta cu adevărat și care era motivația reală a mesajelor pe care le transmitea omologului român. În plus, nimeni dintre noi nu a avut până în prezent acces la toate documentele oficiale ale epocii, nimeni nu a încercat și cu atât mai puțin nimeni nu a reușit să deschidă arhivele, pentru a înțelege mai bine în ce condiții a reușit România un salt ireversibil în viitor, deși toate planetele păreau că se așezaseră împotriva ei. Primul care a izbutit să pună cele mai importante piese la loc, să-și formeze și să ne redea o imagine corectă, de multe ori surprinzătoare și uneori uluitoare a administrației Emil Constantinescu, este marele istoric Alex Mihai Stoenescu. Dacă mai este necesar, fac precizarea că cea mai grea ramură a istoriei, cea mai delicată, cea mai minată este istoria recentă. Acum, după ce am închis această carte de referință, pot spune că am înțeles măreția administrației Constantinescu și îi înțeleg pe mai marii lumii de ce nu este zi de la Dumnezeu în care să nu-l consulte, în care să nu-l invite la reuniuni în cerc închis extrem de importante, în care să nu-i acorde o prețuire destinată unui număr extrem de mic de personalități, în timp ce noi, reprezentanți ai opiniei publice, împreună cu guvernații și oamenii politici pe care i-am pus în frunta statului îl ignorăm.
În 1996, România era pe butuci. Se irosise cam tot ce acumulase prin exercițiul dictaturii cu o mână de fier regimul comunist. Țara era îndatorată până în gât. Nimeni nu mai era dispus să ne împrumute. Indiferent de dobândă. Urma să intrăm în încetare de plăți. Ceea ce mai funcționa din economie era economia neagră. Cartelurile fostei Securități și a fostei nomenclaturi luaseră în prizonierat economia și finanțele statului. Mai toate băncile fuseseră supuse unui jaf astăzi greu de imaginat și erau amenințate cu dispariția. De altfel, multe au dat faliment atunci. Nivelul de trai scăzuse enorm față de anul 1989. Românii erau mult mai săraci și extrem de nemulțumiți. Sindicatele galbene blocau privatizarea. Iar minerii conduși de Miron Cozma amenințau nu numai prin vorbe, ci și prin fapte cu disoluția statului. În plan extern, eram captivi aproape în totalitate Moscovei, pentru că așa ne lăsase regimul Iliescu, și aveam un cumplit război la granița de Vest. În aceste condiții, administrația Constantinescu, de fapt extraordinara voință a unui singur om, care și-a sacrificat deliberat în acest scop cel de-al doilea mandat, a întors literalmente istoria.
Să avem luciditatea să-l comparăm pe Emil Constantinescu nu cu Ion Iliescu, care nu reprezintă altceva decât un dramatic și jalnic trecut comunist, ci cu ceilalți doi președinți pe care i-am avut, Traian Băsescu și Klaus Iohannis. În timp ce Constantinescu s-a consacrat binelui și viitorului României, și în condiții vitrege și-a dus lucrarea la bun sfârșit, Traian Băsescu, om din interiorul sistemului, nu a avut alt obiectiv decât acela de a încăleca serviciile secrete, Justiția, celelalte puteri ale statului, cu singurul scop de a dobândi pentru sine și pentru gașca lui mai multă putere. Nimic pentru țară. Totul pentru sine și pentru clanul său.
Și, iată, a urmat Klaus Iohannis. Vă rog să faceți o comparație și să puneți în antiteză raporturile pe care președintele Klaus Iohannis le are cu omologii săi euroatlantici, cu relațiile construite de Emil Constantinescu cu mai marii vremii. În prima imagine vom vedea lipsă de demnitate, slugărnicie, subordonare și o tendință constantă de a subordona interesul național intereselor altor națiuni. A făcut vreodată așa ceva Emil Constantinescu? Descoperim în comportamentul său vreun act oricât de mic de umilință? A sacrificat el vreodată interesele națiunii române în beneficiul altor state? Alex Mihai Stenescu nu a găsit așa ceva, deși este singurul istoric care a deschis și a cercetat și arhivele prezidențiale și alte arhive.
Exemplul lui Emil Constantinescu îl umilește pe Klaus Iohannis. Și ar trebui să-i dea de gândit. Mai are încă la dispoziție un interval mai lung de timp și condiții infinit mai bune decât a avut la dispoziție Emil Constantinescu. Dacă are un minimum de demnitate, dacă mai tresare în el vreun sentiment de patriotism, dacă mai există vreo zonă a conștiinței care este încă trează în Klaus Iohannis, lecția pe care i-o dă peste vremuri Emil Constantinescu ar trebui să-l electrocuteze.
Sorin Rosca Stanescu

Facebook Comments

Exclusiv

ANI este cea mai mica problema a primarului oraşului Băicoi- Marius Constantin/ In vizorul altor institutii ale statului

Publicat

pe

De

Tot ceea ce au declarat Raed Arafat, Victor Costache si Marcel Vela despre primul caz de coronavirus confirmat in Romania…

Pe scurt: barbat din Gorj, care a fost la vanatoare cu italianul confirmat cu Coronavirus in Rimini. In casa sa mai sunt 7 persoane (testate negativ pana in acest moment) si care vor ramane in izolare, sub paza, la domiciliu. Barbatul e in drum spre Matei Bals – Bucuresti. E asimptomatic. Acesta este esentialul. Pareri acum ca jurnalist despre Breaking News-ul coronavirsului din Romania: este inadmisibil ca in mijlocul conferintei principalele televiziuni de stiri sa intre cu publicitate. Stiu, e o oportunitate de bani, dar interesul public este mai puternic. Doi – Arafat e singurul care stie ce vorbeste de acolo. Costache e depasit din punct de vedere al comunicarii, iar Marcel Vela, ministrul afacerilor interne, m-a facut sa rad prin interventia lui de la final: a apreciat ca foarte bune intrebarile jurnalistilor si ne-a asigurat ca noi ca natiune suntem puternici, am trecut peste chestii si mai grele si ca ,,in trecut, ne vom aminti de acest episod”. Doamne ajuta! Premierul desemnat… nimic… dar imediat dupa desemnare tocmai ne-a promis ca ,,urmeaza lucruri FANTASTICE pentru Romania”, precizeaza analistul Radu Teodor Soviani.
Ieri, 26 februarie 2020, a fost confirmat primul caz de coronavirus din Romania. Un barbat din Gorj, care a avut contact cu italianul de 71 de ani care a vizitat Craiova și s-a plimbat prin Dolj și Gorj între 18-22 februarie 2020.
Până ieri, confirmat la nivel mondial: 81.322 persoane. 2770 decese. 30.322 persoane vindecate.
LIVETEXT de la conferința de presă: Raed Arafat – șeful Departamentului pentru situatii de urgență și ministrul Sănătații – Victor Costache:
Victor Costache (VC): Suntem din păcate în măsură să vă anunțăm că in urma testarii persoanelor din jud Gorj care au intrat in legatura cu cetateanul din Rimini, avem primul caz de infectare COVID19 pe teritoriul Romaniei. Imediat ce va ajunge la Bucuresti intra pe schema de tratament. Starea este buna, nu manifesta simptome, total asimptomatica. Mai avem in lucru inca 33 de teste din acea zona.
Raed Arafat (RA): Un singur caz confirmat. Pacientul este intr-o stare buna. Nu prezinta febra, tuse. La acest moment astea sunt informatiile. Fiind un test pozitiv, va trebui transportat la spital si internat. Un echipaj de la ISU Dolj, cu autospeciala pregatita cu izoleta, sunt plecati deja de la Craiova pentru preluarea si transportul la Bucuresti, la Matei Bals. In casa respectiva mai sunt 7 persoane. Toate au testat negativ. Insa avand in vedere ca persoana care a testat pozitiv si este un contact direct. Toate cele 7 vor ramane la domiciliu, sub paza, li se va asigura toate nevoile. Nu vor putea pleca. Vor ramane cel puti n14 zile in carantina. Daca apar simptome inaintea celor 14 zile, persoana se testeaza, daca e pozitiva, e transportata la spital.
Transportul se va face in conditii de siguranta, nu este unul de urgente. Ne intereseaza sa ajunga CORECT si in siguranta la Bucuresti. Se respecta o procedura completa. La sosirea masinii la Bals o sa fie prédat pacientul, api masina se dezinfectează.
Se va stabili un plan complet. Avem prefectul la Gorj. Daca aveti intrebari:
Digi24: Stiti cam la ce ora ajunge in Bucuresti?
Raed Arafat 4-5 ore (estimare 4 -dimineata). Nu e o problema de urgente ci de figuranta.
Membrii familiei – sub paza. Este mai mult decat o izolare simpla la domiciliu. Nu trebuie sa aiba absolut nicio forma de contact decat cu persoane protejate – Directia Sanitara – echipament complet. La orice moment, o persoana poate sa devina pozitiva. Politia locala va fi acolo. Este si o protectie. Nu sunt pusi sub sechestru. In aceste situatii, persoanele respective devin tinta. Raman acasa, nu afecteaza pe nimeni. Sa inteleaga vecinii ca pentru ei e mai confortabil.
De copii nu avem informatii, dar oameni in varsta, da.
Q: In acest moment stim daca a intrat in contact direct si cu alte persoane?
A: Este posibil, se face o acheta epidemiologica completa. Aceasta persoana dupa ce s-a identificat ca si contact al pacientului zero (din Italia), este la domiciliu. Vom lua contactele persoanei din momentul in care a contactat pacientul zero pana a intrat in izolare si persoanele respective vor fi puse in discutie, posibil izolare la domiciliu. Sunt decizii care se vor lua in Gorj.
Q: Varsta? Sufera de alte boli?
Prefer sa nu le dam public.
Q: Cate teste au fost prelevate din Dolj si Gorj?
A: Mai sunt 33 de astfel de teste in lucru si probabil vor mai fi.
Q: E contact direct cu italianul?
A: Da. Este un curs normal al acestui coronavirus. Poti fi asimptomatic, dar pozitiv. Poti transmite boala. Pe parcurs pot aparea simptome, altele, febra, inclusiv pe parcursul transportului. Nu este niciun semn ingrijorator, asta este mersul normal al bolii. Pentru asta persoanele respective sunt izolate la domiciliu 14 zile. Este o cunostinta a italianului.
Costache: La nivel mondial, sunt zeci de mii de persoane care s-au vindecat. Sunt si foarte multi asimptomatici, cu evolutie usoara. Speram ca asta va fi si cazul nostru, in Gorj. De doua zile este in izolare la domiciliu, s-a diminuat probabilitatea de a contamina si alte persoane.
Arafat: De ieri am dat dispozitie pentru toate prefecturile. Prefectii plus comitetele pentru situatii de urgenta isi impart sarcinile pentru a sprijini persoanele aflate in izolare. Conform ordinului dat de ministerul sanatatii si OUG 11 emisa pentru scopurile medicale (articol pentru partea de carantina) – finantarea vine din bugetul de stat, prin bugetul min. sanatatii. Inclusiv sprijinul pentru asigurarea mesei, apa, etc.
A fost un singur test sau mai multe si acum a iesit pozitiv? Este primul test facut pentru el.
I-ati facut un istoric? Cu cate persoane a intrat in contact.
E o ancheta in curs, vom avea in cursul zilei de maine.
Q: Ati declarat ca primele 13 teste sunt contactii directe, si toate au fost negative.
A: Aceasta persoana, din cate stim, a fost la vanatoare cu italianul respectiv, contact direct, a fost la vanatoare cu italianul si este tinut la domiciliu. Informatia pe care am dat-o: 13 de contacti directi si inca 19 trimise (probabil ca au fost si contacti direct in continuare).
Q: Nu exista nicio sansa ca aceast test sa fie fals positiv?
A: Este tehnica PSR, cu rata mica de fals positiv. La Matei Bals se va repeta testarea in zilele urmaotare si vom repeta testarea si la cei 7.
Q: In Italia, deja primesc treatment acasa cei pozitivi.
A: E alt ordin de marime. E normal sa lam total precautiile pozitive.
Q: E vreo posibilitate ca virusul sa iasa din casa?
A: Nu. Catre vecini, sa nu aiba grija. E o transmettre la nivelul aerului, dar trebuie sa si stai 10-15 minute, sau sa fi luat de mana, contact direct,
Pana acum nu am informatii ca sunt copii, dar sunt persoane in varsta.
Q: Cum se acorda concediile medicale pentru cei in carantina.
A (Costache): E o intrebare tehnica, dar va asiguram ca ne ocupam.
Marcel Vela – Ministrul Afacerilor Interne:
Ati vazut deschiderea autoritatilor, va multumesc jurnalistilor, foarte bune intrebari. Autoritatile sunt pregatite pentru aceste situatii, stim ce este de facut, suntem responsabili, facem un apel la calm, la responsabilitate si implicare in a urmari toate comunicatele, toate recomandarile. Ne vom descurca. Acest caz a fost un mod de a va prezenta ca stim cum sa intervenim: izolare la domiciliu, trnasport, tratament. Garantam cetatenilor ca autoritatile sunt pregatite pentru orice situatie. Fac un apel la calm, la intelepciune, noi ca natiune vom trece peste aceasta situatie pentru ca suntem puternici, am trecut peste chestiunii mult mai grele. ,,In trecut vom privi ca o lectie despre viata”.
O scurtă cronologie:
8 Decembrie 2019 – a fost raportat primul caz de infectie în Wuhan cu noul coronavirus;
31 Decembrie 2019 – au fost raportate Organizației Mondiale a Sănătății cazurile anterioare;
1 ianuarie 2020 – Piața de animale vii din Wuhan, de unde se presupune că a pornit infecția, a fost închisă;
7 ianuarie 2020 – Cercetătorii chinezi au indentifcat un patogen implicat ca reprezentând un nou coronavirus;
9 Ianuarie 2020 – A fost raportat primul deces cauzat de virus (la o lună după primul caz de infecție raportat;
20 Ianuarie 2020 – Au fost raportate cazuri de infecție în Beijing și Shenzen;
23 ianuarie 2020 – Localitatea Wuhan (11 milioane de locuitori) și un important centru economic al Chinei este închisă, fiind interzisă intrarea sau ieșirea din oraș. Până la acel moment se presupune că 5 milioane de persoane au tranzitat Wuhan-ul, de la debutul infecției. Un număr total de 60 de milioane de persoane sunt afectate de restricțiile de circulație în Wuhan și în orașele învecinate. OMS declară că încă nu este o urgență la nivel internațional.
28 ianuarie 2020: Numărul deceselor atinge 100 iar numarul de cazuri confirmate în China îl depășește pe cel al cazurilor confirmate în timpul epidemiei SARS (2003);
30 ianuarie 2020: OMS declară stare de urgență la nivel internațional;
31 ianuarie 2020: Numărul deceselor depășește 200;
2 februarie 2020: Numărul deceselor depășește 300 și este raportat primul deces în afara Chinei (Filipine, un pacient tot chinez). Bărbatul, în vârstă de 44 de ani, sosise în Filipine în 21 ianuarie 2020 din Wuhan (cu 2 zile înainte de închiderea orașului), împreună cu partenera sa (38 de an, de asemenea infectată, aflată sub observație și în carantină).
26 februarie 2020: primul caz de coronavirus in Romania. Este și ziua în care, pentru prima dată, numărul de infecții noi ÎN LUME (427) a depășit numărul de infecții noi ÎN CHINA (411)
Cele mai afectate state, ca număr de infecții (raportate până în 26 februarie 2020):
China: 78.064
Coreea de Sud: 1261
Alții (inclusiv cei infectați pe nava de croazieră Diamond Princess): 705
Japonia: 178
Iran: 139
Singapore: 93
HonG Kong – 89
SUA: 59
Thailanda: 40
Bahrein: 33

Facebook Comments
Citeste in continuare

Exclusiv

EXCLUSIVITATE – CONDUCEREA PUSĂ DE PSD MEHEDINȚI LA SPITALUL JUDEȚEAN DROBETA – ÎI OMOARĂ CU ZILE PE PACIENȚI!!! /VIDEO

Publicat

pe

De

Imagini ULUITOARE din spitalul Drobeta Turnu Severin

Aladin Georgescu, tu ai pus doi manageri din partea Consiliului Județean Mehedinți să se ocupe de spitalul județean!
Tu ai mânca ori familia ta ar merge la tratamentul asigurat de managerii tăi?
În spitalul din Drobeta Turnu Severin: Mâncarea este dusă bolnavilor pe la subsolul clădirii/VIDEO

Bolnavii internați la Spitalul Județean de Urgență Drobeta Turnu Severin primesc mâncare fără termen de valabilitate, carne dezghețată de mai multe ori și legume proaspete congelate. La Spitalul Orșova, copiii primesc margarină, în timp ce untul ajungea la doctori, spune OPC.
Reprezentanții Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorului Mehedinți au găsit mizerie și mâncare necorespunzătoare în cantina unde era pregătită mâncarea bolnavilor internați la Spitalul Județean de Urgență Drobeta Turnu Severin.
Mâncarea pacienților era păstrată la temperatura camerei, iar vasele erau vechi și ruginite, iar altele murdare.
În cantina spitalului, angajații foloseau ca materie primă pentru pregătirea hranei pacienților carne păstrată în vase care aveau mult lichid rezultat din dezghețare, fără etichete și urât mirositoare. Carnea fusese dezghețată de mai multe ori.
Mâncarea care trebuia servită caldă era păstrată la temperatura camerei.
Comisarii au retras peste 150 de kilograme de alimente, iar pentru neregulile descoperite, firma care furnizează hrana pacienților a fost amendată cu 10.000 de lei.
Pe de altă parte, inspectorii de sănătate publică au stabilit că la spitalul din Drobeta Turnu Severin nu este apă caldă în ambulatoriu, iar în cabinetele medicale era mobilier vechi .
Nereguli au fost găsite și la Spitalul Orșova. Potrivit comisarilor, copiii internați aici primeau la masă margarină, deși acest aliment nu este recomandat pentru copii, în schimb, medicii aveau în meniu unt.
Mai mult, pacienții primeau 80 de grame de carne de pui în loc de 100 grame / porție.
Prefectul județului Mehedinți, Cristinel Pavel, a declarat, miercuri, într-o conferință de presă, că a dispus mai multe controale în spitale, după ce a primit reclamații.
„După scandalul de anul trecut când Secţia de Terapie Intensivă a Spitalului Judeţean de Urgenţă Drobeta Turnu-Severin a fost închisă după ce patru pacienţi au decedat fiind depistaţi cu infecţii nosocomiale, eu cred că această unitate medicală ar fi trebuit monitorizată 24 de ore din 24”, a spus prefectul județului Mehedinți.
Anul trecut, Secţia de Terapie Intensivă a Spitalului Judeţean de Urgenţă Mehedinţi a fost închisă după ce s-a identificat bacteria Acinetobacter, din cauza căreia 4 oameni au murit. (Irinel I.).

Facebook Comments
Citeste in continuare

Exclusiv

O spunem cu durere si dezamagire: SRI este inca o institutie opaca!

Publicat

pe

De

Inca avand, uluitor, in 2020, accente si reflexe staliniste de mileniul II, secolul XX, SRI se fardeaza pe sub masa si fara oglinda si, pentru ca nu foloseste cosmetice ci acuarele ”Tempera” pe baza de apa, rezulta ca, sub masca asta a reformei institutionale destinata modernizarii si eficientizarii SRI, au fost create, de fapt, unele mecanisme juridice care – utilizate cu rea credinta, actionate din orgolii personale si razbunare de catre unele cadre din conducerea SRI, sprijinite de ofiteri obedienti/slugarnici, carieristi si straini de principii precum: deontologia profesionala, prezervarea valorilor (versus eradicarea semidoctismului si imposturii in SRI), asigurarea riguroasa a legalitatii – au condus simptomatic la indepartarea abuziva din functii a unor ofiteri considerati incomozi (fie prin eliberarea din functie, fie prin, deja, celebra „ventilare” inventata, chipurile, de un „expert” britanic, consultant al SRI) si chiar la indepartarea lor din sistem, prin trecerea arbitrara in rezerva, sau, mai rafinat, prin supunerea la presiuni si amenintari (directe sau voalate/subliminale), fortandu-li-se demisia.

Fara teama de a gresi, afirmam ca au fost indepartate abuziv din sistem multe cadre militare cu o larga deschidere intelectuala si temeinica pregatire profesionala, dar care erau considerate incomode deoarece au avut verticalitate morala si profesionala, exprimandu-si punctele de vedere in mod corect, cu argumente legale si faptice, fara a fi dispuse la compromisuri contrare interesului Serviciului, al imaginii acestuia ori in fraudarea legii, sub aspectul actiunilor si rezultatelor.
O spunem cu durere si dezamagire: SRI este inca o institutie opaca! Indiferenta la necesitatea adoptarii unei atitudini de respect fata de cadrele militare si civile din componenta sa si, ce este mai grav, lipsita de respect fata de justitie si cetateni. Se opune ”de-a surda”, in cel putin trei cauze de contencios administrativ, pe care le cunoastem noi (si cate vor mai fi!!) admiterii tuturor probelor propuse spre administrare de reclamanti, nefiind de acord nici macar cu cele esentiale/minimale, de bun simt juridic, cu un vadit caracter de temeinicie, utilitate, pertinenta si oportunitate pentru solutionarea respectivelor dosare. Adica, pe intelesul tuturor, are o atitudine de ”Gica Contra”, a carei denumire ar trebuie sa fie de ”Mitica Contra” dupa prenumele celui care a inoculat-o asa de adnc in randul consilierilor juridici SRI, generalul plagiator Dumbrava, tatal ”campului tactic” (cu mama necunoscuta).
Prin aceasta asa zisa ”tactica” sfidatoare in continutul si manifestarea sa (in realitate o atitudine nedeontologica, golaneasc-vulgara in prestatia la bara in instante), in primul rand fata de instantele de judecata si magistrati, SRI intentioneaza a blura elementele de nelegalitate din procedura interna si a-si dilua, pana la anulare, responsabilitatea / vinovatia care-i incumba, dupa caz.
In general, desi dl. director Hellvig ne-a ”amenintat” la preluarea mandatului in fruntea SRI ca va milita pentru o mai mare transparenta a institutiei, o mai mare apropiere de cetateni si va institui canale legale si eficiente de comunicare si informare, observam (poate nu vedem noi bine!) ca SRI a devenit mult mai opac si cu reactii mult mai nervoase/iritate la diferitele semnale critice ale tertilor, decat era in epoca stalinista Maior-Coldea.
Simptomatice in atitudinea si conduita manevriera si incongruenta a SRI, sunt considerentele/punctele de vedere pe care le tot expune cineva, identic in toate cauzele, parca ar avea un sablon preformatat pe care il lipesc toti la orice document (se potriveste, nu se potriveste, ce conteaza!!) doar, doar, mai da content hartiei respective. Din acest text perpetuat la Directia Juridica din tata in fiu, se observa lesne ca transpare, in primul rand, o mentalitate de superioritate, o pozitie de forta a Serviciului fata de militarii incadrati, care au drepturile prevazute in Constitutie, Statutul cadrelor militare si regulamentele militare generale ale MapN, Hotarari ale Guvernului, recunoscute in unele cazuri doar formal, deoarece in practica acestea nu sunt respectate.
Cel mai relevant exemplu este trimitere la institutia „actului de comandament cu caracter militar” definit de art. 2, lit. l) din Legea nr. 554/2004, considerandu-se, contrar legii si practicii I.C.C.J., ca ordinul pe linie de resurse umane prin care un ofiter este eliberat din functie sau trecut in rezerva ar fi un act de comandament militar !
In aceasta „logica”, ar insemna – desi nu o precizeaza expressis verbis – ca, in conformitate cu art. 5, alin. 1, lit. b) din Legea nr. 554/2004, ordinele de director contestate de petenti sa nu poata fi atacate in contencios administrativ, ceea ce este gresit.
Sub „umbrela” sistemului militar, caruia ii evoca elogios scopuri si interese nobile superioare „civililor”, SRI sustine ca un cadru militar poate fi mutat ori schimbat din functie, transferat etc. – desi chiar paratul sustine ca astfel de masuri nu se adopta arbitrar, ci „cu luarea in calcul a conditiilor prevazute de Legea nr. 80/1995 si cu o temeinica justificare” (flapsuri!).
Or, asa cum s-a demonstrat in multiple cazuri, SRI nu a respectat tocmai aceste doua principii clamate.
Concret, aplicat la diferitele cauze in care SRI este parat, in lipsa de alte argumente decat cele improvizate din chestiuni generale, redundante ori preluate cu copy paste din actele procedurale din alte spete, SRI sustine finalmente, ca un corolar al intregilor tentative demonstrative, ca reclamantii care isi cauta redobandirea drepturilor calcate in picioare de SRI, folosesc toti, fara discriminare, „subterfugii” pentru a incerca sa << … apara ca „victima” a unui sistem. >>.
Deci, desi cauta sa ne convinga de superioritatea organizarii si legislatiei militare, tot SRI se contrazice singur si opereaza in actele sale normative interne cu o terminologie improprie, nepotrivita sistemului militar. Nu veti identifica in intreaga legislatie autohtona in domeniul militar notiuni de genul: „management”, „manager” sau „act de management”.
Singura ”aroganta” cosmopolita care poate fi acceptata, este de a denumi in termeni civili o unitate militara precum este, de exemplu, Directia Generala Management Resurse Umane si Organizare. Dar, si din aceasta titulatura pompoasa, termenul ”Management” poate lipsi lejer.
De asemenea, nu veti auzi vreodata in fortele armate romane (MApN, SRI, SIE, STS, SPP, DGIPI, Jandarmerie, ISU) apelative gen: ”Domnule manager”, ”Domnule loctiitor de manager”, ”Domnule adjunct de manager” sau, cea mai hilara, ”Domnule middle manager”.
In armata exista doar comandanti, sefi de unitati/subunitati, ordine si acte de comanda. Toata terminologia actelor normative, toti termenii de specialitate sunt de genul:
comandanții/șefii structurilor militare – art. 5, alin. (5) din Ghidul carierei militare, aprobat prin HG nr. 106/09.02.2011, text care era in vigoare in anul 2014,
comandanților/șefilor – art. 9 din acelasi act normativ,
conducere strategică – art. 17 din Ghidul carierei militare aprobat prin HG nr. 106/09.02.2011, text in vigoare in anul 2014
comandantii (art. 17, alin. (1) din Statutul cadrelor militare aprobat prin Legea nr. 80/1995
indeplinesc functii in alte specialitati militare decat cele de comanda si stat major…” – art. 56, alin. (1), lit. B, teza finala, Statutul cadrelor militare.
Pe cale de consecinta, putem afirma fara teama de a gresi, ca dispozitiile art. 39, alin. 3, lit. c din OD SRI nr. S/1357/2011 pentru aprobarea Ghidului carierei in Serviciul Roman de Informatii, respectiv “eliberarea din functie si numire intr-o functie de nivel inferior, ca act managerial” este contrara tuturor celorlalte dispozitii legale, este o inovatie juridica nefericita a ”juristilor” din SRI.
Ganditi-va pe cati a ”executat” SRI cu aceasta gulguta, desigur si cu largul concurs al judecatorilor care nu cunosc materie, nu pricep particularitatile structurilor militare, ori sunt actionati cu butoane speciale pe ”culoarele justitiei”.
Reductio ad absurdum, ar rezulta ca Serviciul Roman de Informatii a devenit o multinationala, o companie privata de genul: Coca Cola, Metro, Kaufland, Amazon, OMV Petrom, Grup Renault România, Vodafone, Bosch Telecom etc.
A fortiori, doar directorul SRI ar putea fi considerat ”manager” (dar doar intr-un articol jurnalistic ori intr-o scriere beletristica), si asta pentru ca este singurul civil din conducerea Serviciului Roman de Informatii, este numit politic si NU conduce /coordoneaza direct pilonul informativ-operativ si tehnic al SRI, acesta fiind atributul exclusiv al:
prim-adjunctului directorului SRI (”seful operativ” cum il denumeste mass-media);
celor 3 (trei) adjuncti ai directorului SRI, TOTI fiind MILITARI!!
In concluzie, eliberarea din functie nu poate fi decat act de comanda.
Din observatiile personale si din discutiile cu actuali sau fosti colegi avizati si de buna credinta, la randul lor buni cunoscatori ai abuzurilor SRI, rezulta o concluzie ingrijoratoare: SRI a actionat (si, ciudat, inca continua) sa lupte impotriva celor pe care ii considera incomozi, adica le deranjeaza interesele si afacerile, cu o multime de slujbasi obedienti, fiind un egregor malefic, o masa amorfa in imanenta de neoprit. Sunt multe exemple. Dat fiind profilul ziarului nostru, despre majoritatea acestora ati luat la cunostinta de la noi.
Pentru a ne mentine in nota de obiectivism a acestor concluzii, sa recunoastem ca, ei singuri (chiar daca in anumite contexte sunt impreuna cu alti doi-trei ofiteri), nu pot lupta cu Sistemul si nu au forta si instrumentele de a stopa forta (neo)securitatii instalata in toate structurile si palierele importante ale SRI. Dar aceasta este problema de optiune personala si de autoasumare a riscurilor – Ec Adrian Radu
(Vom reveni cu alte exemple concrete).

Facebook Comments
Citeste in continuare

Parteneri

Ultimile stiri locale

Exclusiv5 ore inainte

ANI este cea mai mica problema a primarului oraşului Băicoi- Marius Constantin/ In vizorul altor institutii ale statului

Tot ceea ce au declarat Raed Arafat, Victor Costache si Marcel Vela despre primul caz de coronavirus confirmat in Romania…...

ExclusivO zi inainte

EXCLUSIVITATE – CONDUCEREA PUSĂ DE PSD MEHEDINȚI LA SPITALUL JUDEȚEAN DROBETA – ÎI OMOARĂ CU ZILE PE PACIENȚI!!! /VIDEO

Imagini ULUITOARE din spitalul Drobeta Turnu Severin Aladin Georgescu, tu ai pus doi manageri din partea Consiliului Județean Mehedinți să...

Exclusiv3 zile inainte

O spunem cu durere si dezamagire: SRI este inca o institutie opaca!

Inca avand, uluitor, in 2020, accente si reflexe staliniste de mileniul II, secolul XX, SRI se fardeaza pe sub masa...

Exclusiv4 zile inainte

„Istoria își bate joc de cei care nu o cunosc, repetându-se.” — Nicolae Iorga

Deoarece știm cât de sensibil, sentimental și nostalgic este tovarășul fost locotenent al Securității Prahova, MARIN CONSTANTIN, ajuns prin grija nețărmurită...

Social5 zile inainte

Blogul lui Mircia Gutău – Printre cele mai active bloguri de om politic din România

Mircia Gutău este unul dintre primarii din România care pune preţ pe mediul online şi, de când şi-a creat un...

Social5 zile inainte

Chirurgie ambulatorie Pitești – Clinica Dr. Georgescu

Chirurgia de zi, sau chirurgie ambulatorie pitesti (fara internare), este un concept relativ nou aparut in tara noastra pe fondul...

Exclusiv5 zile inainte

Isarescu profita de naivitatea lui Citu, care se imprumuta prost si scump (in valuta, mult mai scump decat Grecia)/BNR joaca politic

Prahova nu a dus niciodată lipsă de scandaluri cu miză financiară enormă. Pentru că întotdeauna din Prahova au fost oameni...

Exclusiv6 zile inainte

Buneci And Buneci – Cei mai buni avocati din Bucuresti in 2020

Societatea Civila de Avocati Bucuresti „Buneci and Buneci” a fost infiintata in anul 2012 (preluand activitatea Cabinetului Individual de Avocat...

Social6 zile inainte

Clinica Dr. Georgescu Pitești – Specialiști în colonoscopie

Colonul este ultima porțiune a tractului digestiv. Acesta reprezintă un tub gol, de aproximativ 1,5 metri și se termină la...

Exclusiv6 zile inainte

Cel mai bizar „Drept la Replică” semnat de SRI/ Se minte si intr-un „Drept la Replica”!?/ Nu se mai confunda „gripa aviara” cu „curcile” ci – Cotidianul „National” cu ziarul „Incisiv de Prahova”

(Preluare Inpolitics): Ambasadorul american la București, Adrian Zuckerman, a rostit azi un discurs, la Forumul CEO al Camerei Americane de...

SocialO săptămână inainte

Translar – Campionii şcolilor de şoferi din Horezu, Râmnicu Vâlcea

Şcoala de şoferi Translar şi-a început activitatea acum aproape 30 de ani şi, prin multă muncă, perseverenţă şi seriozitate, a...

CulturăO săptămână inainte

Cătălin Gherzan pune educaţia pe primul loc şi formează generaţii la şcoala sa privată din Piteşti

Grădinița Particulară cu Program Prelungit „Lexford Castel” este locul cel mai potrivit pentru educația preșcolarilor din județul Argeș și, este...

ExclusivO săptămână inainte

Increngătura politică ascunsa a gunoaielor(IX)/Ce înseamnă ca frațiile din servicii sa pună mâna pe CONPET SA Ploiesti?

Oare cum a ajuns FRATELE MAI MARE sa fie subalternul FRATELUI MAI MIC? Sau în traducere liberă ce înseamnă ca...

ExclusivO săptămână inainte

Florin Citu inregistreaza inca o premiera

Vot in comisii pentru Florin Citu, ministru desemnat la Finantelor Publice: 18-18. ,,Aviz de respingere” – spune unul dintre Parlamentari....

ExclusivO săptămână inainte

DENUNȚ penal împotriva numiților: ILIE-DAN BARNA, KLAUS-WERNER IOHANNIS, THEODOR PALEOLOGU, VASILICA-VIORICA DĂNCILĂ SI MIRCEA DIACONU

Prahova nu a dus niciodată lipsă de scandaluri cu miză financiară enormă. Pentru că întotdeauna din Prahova au fost oameni...

Exclusiv2 săptămâni inainte

„PNL a lăsat toți securiștii speciali cu pensii speciale și a votat o lege care nu se poate aplica iar cei care au pensii speciale și uriașe rămân cu ele pe spinarea fraierilor”

„Sunt atât de multe lucruri și mizerii care se întâmplă aceste zile, încât mi s-a părut frivol să scriu despre...

Știrile Săptămânii